ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) בלשכתו בירושלים עם השגריר הראשון של איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל ח'אג'ה, שהגיע אתמול לארץ. ראש הממשלה אמר לשגריר כי הוא שמח לראותו ובירך אותו עם הגעתו: "אנחנו משנים את המזרח התיכון, אנחנו משנים את העולם".
השניים דנו בפוטנציאל לפיתוח פרויקטים משותפים אזוריים ובילטרליים במגוון רחב של תחומים. בפגישה שהוגדרה בלשכת רה"מ כחמה וידידותית, השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים.
מוקדם יותר נפגש עם אל-חאג'ה עם השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס, ודן איתו על היחסים בין המדינות ושיתופי הפעולה המדיניים והכלכליים. אקוניס בירך את השגריר עם הגעתו לישראל ותחילת כהונתו ההיסטורית. נמסר כי "השניים סיכמו על שיתוף פעולה הדוק, למימוש הפוטנציאל הכלכלי האדיר שטמון בהסכם בין המדינות".
5 צפייה בגלריה
פגישת נתניהו ומוחמד אל-חאג'ה
פגישת נתניהו ומוחמד אל-חאג'ה
"פגישה חמה וידידותית". נתניהו ואל חאג'ה
(צילום: קובי גדעון, לע"מ )
5 צפייה בגלריה
פגישת נתניהו ומוחמד אל-חאג'ה
פגישת נתניהו ומוחמד אל-חאג'ה
(צילום: קובי גדעון, לע"מ )
"תחילת כהונתו של השגריר הראשון היא צעד היסטורי בקיומו של מזרח תיכון חדש אמיתי - במעשים ולא בדיבורים", אמר אקוניס. "חצי שנה מאז החתימה על ההסכם, היקף הסחר בין המדינות כבר הגיע לכ-300 מיליון דולר, ואין ספק שפתיחת השגרירות תאיץ את שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות. המשרד לשיתוף פעולה אזורי עומד לרשותכם בכל עת על מנת לקדם את פירות השלום עבור עמינו ולהעמיק את שיתופי הפעולה בין המדינות".
אל חאג׳ה אמר כי "בין ישראל ואיחוד האמירויות יש קשר מיוחד, אנחנו רואים בהסכם השלום הסכם שותפות אמיתי. כשגריר בישראל אעשה מאמצים להגביר את שיתופי הפעולה בין המדינות, אעבוד איתכם למימוש הפוטנציאל הכלכלי העצום, שמוערך בארבעה מיליארד דולר ויכול לשפר את האזור כולו. איחוד האמירויות פתוחה לרעיונות ופרויקטים חדשים. התרשמתי מאוד מישראל, ואני מצפה להתחיל את עבודתי כאן".

5 צפייה בגלריה
ריבלין ושגריר איחוד האמירויות
ריבלין ושגריר איחוד האמירויות
ריבלין ושגריר איחוד האמירויות
(צילום: מארק ניימן, לע"מ )
5 צפייה בגלריה
ריבלין ושגריר איחוד האמירויות
ריבלין ושגריר איחוד האמירויות
אל חאג'ה מגיע לבית הנשיא
(צילום: מארק ניימן, לע"מ )
אתמול, חמישה חודשים וחצי אחרי שנתניהו חתם בבית הלבן על נרמול היחסים עם כמה מדינות ערביות במסגרת "הסכמי אברהם", נחת אל-חאג'ה בנתב"ג. לאחר מכן הגיע אל-חאג'ה לבית הנשיא בירושלים לטקס הגשת כתב האמנה המסורתי.
השגריר האמירתי הודה לנשיא ריבלין וחלק את חזונו באשר ליחסים בין שתי המדינות. "איחוד האמירויות ומדינת ישראל חולקות מכנה משותף וחזון עתידי אחד הנושא את ערכי הסובלנות ושיתוף הפעולה, כעת יותר מתמיד. אין ספק ש'הסכם אברהם' ההיסטורי פותח דף חדש ביחסים בין שתי המדינות ומביא לשילוב היכולות למען שיפור היציבות והביטחון באזורנו".
5 צפייה בגלריה
השגריר
השגריר
השגריר אל חאג'ה
(צילום: לע"מ )
"הסכם אברהם יישאר מגדלור נוצץ בהיסטוריה האנושית לכל האנשים שוחרי השלום, ככזה שיצר מציאות חדשה. כיום לשתי המדינות יש מטרה משותפת - להביא שלום וביטחון לאזור ולהפיץ רוח של אופטימיות ותקווה בקרב עמינו", אמר אל-חאג'ה. "בעניין זה שתי המדינות כבר החלו להתמודד עם האתגרים שניצבו בפניהן. הביטחון האזורי והבינלאומי נקבעו כיעד משותף, ואפעל במרץ לחיזוק הקשרים הפוליטיים בין שתי המדינות ולחיזוק היציבות האזורית".
אל-חאג'ה (41), בן למשפחת אצולה, נשוי ואב לארבעה בנים. הוא בעל תואר ראשון בלימודי מדע המדינה מאוניברסיטת נורת'איסטרן בבוסטון, ובעל תואר שני בניהול אנרגיה מאוניברסיטת וינה לכלכלה ולעסקים. הוא צפוי למצוא לא מעט עניין בתל אביב, שכן לפי קורות חייו באתר הרשמי הוא חובב רכיבה על אופנוע, כדורגל, סקי מים, ריצה ורכיבה על אופניים.