חשד לניסיון פיגוע דקירה בשומרון: צעיר בן 22 מיצהר דיווח הבוקר (יום ד') כי פלסטיני שלף לעברו סכין וניסה לדקור אותו בטרמפיאדה בצומת הסמוך ליישוב מגוריו. לא היו נפגעים, וכוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר הפלסטיני שנמלט מהמקום באזור הכפר חווארה. לזירה הגיע גם מפקד החטיבה המרחבית שומרון בצה"ל אלוף-משנה רועי צוויג יחד עם אנשי שב"כ, שתחקרו את בנימין כהן, הצעיר שדיווח על האירוע. צפו בתיעוד ניסיון הפיגוע שבפתח הכתבה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד ניסיון פיגוע הדקירה ביצהר בשומרון
תיעוד ניסיון פיגוע הדקירה ביצהר בשומרון
תיעוד ניסיון הפיגוע
3 צפייה בגלריה
ניסיון פיגוע דקירה ביצהר
ניסיון פיגוע דקירה ביצהר
זירת האירוע
(צילום: רועי חדי)
3 צפייה בגלריה
ניסיון פיגוע דקירה ביצהר
ניסיון פיגוע דקירה ביצהר
"ברחתי והתקשרתי למשטרה". כהן
(צילום: רועי חדי)
כהן סיפר כי המתין בצומת והמתין לנסוע לישיבה שבה הוא לומד. "פתאום ערבי הלך אליי לאט. לא הבנתי מה הוא רוצה, וכשהיה מטר ממני שלף סכין", אמר. "התחלתי לצרוח, להשתולל קצת. בעטתי באוויר ואז ראיתי שהוא קפץ - אז ברחתי ומיד התקשרתי למשטרה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהגיע לזירה אמר כי "התושב נלחם בידיים חשופות במחבל ובכך מנע פיגוע רצחני. אני מחזק את לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון שידעו לתפוס את המחבל. אני קורא מפה לראש הממשלה, לשר הביטחון ולכל שרי הממשלה להתעשת וללמוד מהתושב הזה, האזרח הפשוט, איך להילחם בטרור בידיים חשופות".
בתחילת החודש נורה פלסטיני לא-חמוש בחווה החקלאית שדה אפרים שליד ההתנחלות נריה בבנימין. בצה"ל אמרו כי מדובר היה בפיגוע שסוכל. מהתחקיר הראשוני של צה"ל עלה כי הפלסטיני שעט לתוך שטח החווה עם רכבו, וכשנקרא לעצור סינן "אללה אכבר". הוא עצר עם הרכב בפתח אחד הבתים, שבעליו הספיק לנעול אותו. שני שומרים בחווה הגיעו אל הפלסטיני שהתקדם אל דלת הבית, אחד מהם הספיק להתעמת איתו - והשני ירה בו. מותו נקבע כעבור זמן קצר.