3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
(צילום: EPA)
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס הערב (שישי) להסכם המתגבש בין ישראל לאיחוד האמירויות, ואמר כי הוא לא היה מופתע ממנו. "היחסים קיימים מזמן", אמר נסראללה. "מטוסים ופוליטיקאים באים והולכים, כמו גם שיתופי פעולה כלכליים ומאבק בקורונה, אבל נראה שיש צורך אמריקני להפוך את היחסים האלה לפומביים".
לדבריו, שליטי האמירויות סייעו למעשה לקמפיין הבחירות של נתניהו וטראמפ. "נתניהו נמצא במצב גרוע מאוד בישראל. הוא נאשם בשחיתות ועומד בפני משפט. היו להם כבר שלוש מערכות בחירות, ואולי הרביעית בדרך, ולכן הוא בר לומר שעשה משהו היסטורי", האשים נסראללה ואמר כי הוא צופה לעוד הסכמים עם מדינות ערביות.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו דונלד טראמפ בן זאיד
בנימין נתניהו דונלד טראמפ בן זאיד
"שליטי האמירויות סייעו לקמפיין". נתניהו, טראמפ ובן זייד
(צילום: EPA, AP, אלכס קולומויסקי)
"העיתוי רק מראה שחלק מהמדינות הערביות הן כלי בידי ארצות הברית. הכול לצורכי בחירות. טראמפ עומד לסיים קדנציה ללא כל הישג בתחום המדיני, ויש לו עוד הרבה בעיות בבית", אמר מנהיג ארגון הטרור. "הוא ניסה להשיג משהו דרך הפרישה מהסכם הגרעין, אבל איראן החזיקה מעמד. עם סין הוא נכשל וגם עם צפון קוריאה הוא ניסה, אבל לא יצא לו מזה כלום".
עוד ציין כי מדינות ערביות נוהגות לדבר בגנותה של איראן, אך אלה רק "רימוני עשן", כלשונו. "הן אומרות על איראן שהיא האויב - אך מתחת לפני השטח יוצרות איתה קשר ורוצות יחסים טובים גם איתה וגם עם ישראל. חובתנו המוסרית, הלאומית והדתית היא לגנות את ההסכם. זאת בגידה באיסלאם, בפלסטין ובירושלים. דקירה בגב".
3 צפייה בגלריה
מחאת הפלסטינים נגד הסכם השלום עם איחוד האמירויות בשכם
מחאת הפלסטינים נגד הסכם השלום עם איחוד האמירויות בשכם
מחאה בשכם נגד ההסכם, היום
(צילום: EPA , רויטרס)
נסראללה התייחס גם למתיחות עם צה"ל בעקבות חיסול פעיל הארגון, ואמר כי התגובה על כך עוד תגיע. "ישראל הרגה בעבר שני פעילים שלנו בדמשק וידעה שנגיב. צה"ל לא חיכה להודעה שלנו ומיד העלה כוננות לאורך הגבול הצפוני", אמר. "המטרה שלנו היא לבסס את משוואת ההרתעה, לא בשביל התקשורת ולא כדי להגיד מי ירד ראשון מהעץ. ישנה משוואה אמיתית ועלינו לקיימה".
בהמשך דיבר נסראללה גם על האסון בביירות, שגבה את חייהם של מאות בני אדם והותיר אלפים פצועים, ואמר כי החקירה תלויה בגורמי הביטחון. "זה לא התפקיד שלנו", אמר מזכ"ל חיזבאללה אך הבהיר כי קיימות שתי אפשרויות: תאונה, שהיא האפשרות הסבירה בעיניו, או פעולה מכוונת.
"אם החקירה תקבע שזו תאונה, אז יש להעמיד לדין את מי שאשם בה, ואם יגידו שזו פעולה מכוונת אז גם לזה יהיו השלכות. אם זו ישראל, אז לא רק חיזבאללה צריך להגיב אלא כל לבנון".