2 צפייה בגלריה
הרכב שנפגע
הרכב שנפגע
הרכב שניזוק
תושב ירושלים הגיש בימים האחרונים תלונה במשטרה שלפיה רכבו ניזוק בפיגוע אבנים בכביש הסמוך ליישוב נווה צוף שבבנימין. למרבה התדהמה, הוא גילה שהתלונה נסגרה אחרי יומיים בלבד. הסיבה: "לא נמצאו חשודים".
האירוע התרחש, לפי המתלונן, כשנסע לערוך קניות עבור בן משפחתו ששוהה בבידוד. כשהגיע לצומת סמוך לנווה צוף בכביש 450, ליד הכפר דיר-ניזאם, הושלך לעבר הרכב סלע שניפץ את השמשה האחורית וגרם נזק לתא המטען.
ברכב היו באותה שעה המתלונן, אשתו וילדיו - שנתקפו בהלה. "קטע הכביש הזה חשוך ואין קליטה סלולרית כלל", אמר המתלונן. "המשכתי לנסוע עוד דקות ארוכות וניסיתי ליצור קשר עם המשטרה. אשתי וילדיי היו בחרדה גדולה. נסענו עד ליישוב נחליאל והצלחנו להוציא שיחה למשטרה כדי לדווח על הפיגוע".
2 צפייה בגלריה
הרכב שנפגע
הרכב שנפגע
ההחלטה לסגור את התיק
בדרך כלל, במקרים של יידויי אבנים מוקפץ למקום כוח צבאי שמבצע סריקות בניסיון להתחקות אחר המיידים. על נפגע העבירה להגיש תלונה במשטרה ולאחר מכן המשטרה, בשיתוף הצבא ושב"כ, מנסים לאתר את המחבלים. אלא שבמקרים כגון זה, שבהם התלונה נסגרת תוך יומיים - גם אם בצה"ל יצליחו להגיע לחשוד או לחשודים במעשה, יהיה קשה מאוד לשייך אותו או אותם לתיק שכבר נסגר.
יצוין כי במקרה הזה המתלונן לא עודכן בשום שלב לגבי מצב התיק, ורק בעקבות פנייה של עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" שערך עבורו בירור הוא גילה שהתיק נסגר ללא הסבר. בעקבות זאת פנה עו"ד בלייכר, שמייצג את המתלונן, במכתב לצבא ולמשטרה בדרישה ללכוד את החשודים ולקבל את חומרי החקירה על-מנת לבחון הגשת ערר בנוגע לסגירת התיק.
הפרקליט כתב: "באותו השבוע אירע בפאתי אותו הכפר פיגוע אבנים אחר, אשר הביא לפציעה באורח קשה של רבקה טייטל וכמעט למותה חלילה. במקרה זה כוחות הביטחון הוכיחו את כוחם ויכולתם, בכך שהניחו את ידם על המחבלים עוד באותו היום. כואב לחשוב כי צריך שאירועים ייגמרו בפציעה קשה בכדי שהדין עם המחבלים ימוצה".
ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונה נעשו פעולות חקירה וניסיון להתחקות אחר החשודים. משלא התקבל מידע או אינדקציה לגבי זהות החשודים התיק נסגר. ככל שיתקבלו במשטרה פרטים נוספים או יעלה מידע נוסף שיכול להביא להתפתחות בחקירה, הרי שאלו יבדקו כמקובל".