7 צפייה בגלריה
דיאנה רז
דיאנה רז
דיאנה ואמיר רז
"שמעתי יריות, ראינו את אמא שוכבת על הרצפה, ואמא לא קמה". כך סיפרה בתה בת ה-7 של דיאנה רז, שנרצחה ביישוב נעלה שבבנימין, לקרוב משפחתה מיכאל יוסופוב. היא סיפרה לו כי ההורים התווכחו, והאם ביקשה שהם יעלו לקומה העליונה. רז, אם לארבעה, נרצחה אתמול על-פי החשד בידי בעלה השוטר, שהערב הותר לפרסום שמו - אמיר רז.
לבית משפט השלום בראשון לציון היה אמור להגיע הערב (שבת) הבעל החשוד ברצח - אבל הוא לא הובא לדיון כי היה במגע עם חולה מאומת ונכנס לבידוד. הוריו ועורך הדין שמייצג אותו נוכחים בדיון, וכך גם קרובי משפחתה של הנרצחת. במקביל מתקיימת הדלקת נרות זיכרון בפתח ביתה של דיאנה בנעלה.
7 צפייה בגלריה
דיאנה רז והאזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
דיאנה רז והאזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
(צילום: נדב אבס)
7 צפייה בגלריה
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
נרות ליד זירת הרצח בנעלה
(צילום: נדב אבס)
יוסופוב, בן דודה של דיאנה, אמר לפני הדיון: "באנו להסתכל לו בעיניים אחרי שהיה לזבל הזה היו ביצים לעשות את מה שעשה". לדבריו, בני הזוג הלכו לטיפול זוגי, אך לפי מה שבני המשפחה ידעו לא היה מדובר במשהו חריג. "רק לפני שנה היא ילדה את הבן הצעיר שלהם", סיפר. "בחורה צעירה שכל החיים לפנייה. פרח, אישה מדהימה. הלב שלנו שבור".
חייה של רז היו פתוחים בפני הציבור ברשתות החברתיות. רז, בת 32 במותה, הייתה מנטורית לזוגיות ושיתפה את הקוראות והקוראים בסיפורים מזוגיות קשה והרסנית שהתמודדה עמה בעבר. היא אף שטחה בפניהם עד כמה הזוגיות הנוכחית עם בעלה בעשר השנים האחרונות הייתה, לדבריה, משהו אחר לגמרי. חברותיה ומטופלותיה של דיאנה סיפרו על אישה שהפיצה מסרים של תקווה ואופטימיות. אף אחת מהן לא דמיינה שכך היא תסיים את חייה.
7 צפייה בגלריה
ההורים של אמיר רז בבית המשפט
ההורים של אמיר רז בבית המשפט
הורי הבעל החשוד
(צילום: שמוליק דודפור )
7 צפייה בגלריה
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
(צילום: נדב אבס)
במסגרת עבודתה עודדה דיאנה נשים וזוגות לעשות שינוי בחייהם כדי לפתח מערכת יחסים טובה וזוגיות מאושרת. באחד מהפוסטים שלה בפייסבוק היא כתבה: "את כל לימודיי יישמתי בחיי האישים והיום אני נשואה לגבר מדהים, ואמא טרייה". באותו פוסט, שבו תיארה כיצד אזרה אומץ לצאת ממערכת היחסים הפוגענית שהייתה בה בעבר, היא הוסיפה: "אני עוזרת לנשים רבות לצאת מפחדים וחסמים, למשוך אליהן את הגבר האידיאלי ללא פשרות, לצאת ממערכות יחסים מאמללות ולהגיע לזוגיות בריאה ומאושרת".
מרב הראל, שכנה וחברה קרובה של דיאנה, סיפרה בבכי: "אני עוד לא מצליחה להגיד את המשפט הזה בלי לבכות - יהי זכרה ברוך. אנחנו שבע שנים כאן, כולם גרים יחד. אנחנו כמו משפחה. עברנו יחד כל כך הרבה דברים, זה לא נתפס בעיניי".
עוד הוסיפה: "הדבר הכי גדול בסיפור הזה זה שלא הייתה הכתובת על הקיר, זה לא הטייפקאסט ושום דבר מהסיפורים שאנחנו שומעים בזמן האחרון. זה לא היה בית של אלימות או מערכת יחסים אלימה. בשנייה של איבוד הדעת משפחה שלמה נקטפה".
7 צפייה בגלריה
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
האזכרה שארגנו נשים בישוב מול בית משפחת רז
נרות בבית המשפחה בנעלה
(צילום: נדב אבס)
אישה נוספת שעמה עבדה דיאנה כתבה עליה: "נתת דוגמה להמון נשים, ובום - שתי יריות מהבעל שאהבת כל כך. כמה קשה לשמוע את זה, שלוקחים את החיים ברגע מול הילדים". מתאמנת נוספת שלה ספדה: "אהובה שלי, עכשיו זאת את נרצחת. כל כך עוצמתית, כל כך מאמינה בזוגיות ואהבה, כל כך הרבה תוכניות שנגנזו ברגע אחד. כואבת את הרצח שלך".
אחת הנשים שאותה אימנה כתבה בפייסבוק: "השליחות שלה הייתה לעזור למאות נשים למצוא זוגיות ואהבה, והיא נרצחה על ידי בעלה? הלב מסרב לקבל, הראש מסרב להאמין".
רק לפני מספר חודשים דיאנה העבירה שידור חי בקבוצת האימון שבו עסקה ברצח של מיכל סלה, ודיברה על איך לזהות זוגיות רגילה. היא דיברה על נשים שחוות זוגיות אלימה - ואף נתנה טיפים לזיהוי סימנים מקדימים לזוגיות שכזו.
גם השכנים, ששמעו את היריות, לא חשדו שהן מגיעות מבית משפחת רז. חברתה של דיאנה שגרה בבית הסמוך בכתה וזעקה לשמיים"איך זה ייתכן? זה סיוט, זה לא אמיתי. הם היו זוג מדהים", אמרה בכאב.

מתאמנת אחרת של דיאנה כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "דיאנה, הגורו של הזוגיות, זאת שכולם איחלו לעצמם זוגיות כמו שלה, עזרת לכל כך הרבה נשים למצוא זוגיות, לבנות זוגיות ולתקן זוגיות שנהרסה. איך היא - שעזרה לנשים לצאת מזוגיות מתעללת - נרצחה על-ידי מי שהיה בעלה, החבר הכי טוב שלה, אב ילדיה? איך אפשר לסמוך ולבטוח במישהו?".
מתאמנת נוספת שהייתה בעבר בטיפול אצל דיאנה כתבה: "זה בלתי נתפס, עצוב, מקומם ומכאיב ללב שדווקא האדם שהיא הרגישה כל כך מאוהבת בו ומחוזקת מהקשר איתו - הוא זה שלקח אותה מהקרובים לה ומהעולם".

ביישוב נעלה מנסים לעכל: "הראש מסרב להאמין, הלב בוכה"

מאז אמש מנסים חברי היישוב נעלה כל שביכולתם כדי למצוא פתרונות עבור ארבעת ילדיה של דיאנה, שאיבדו את אמם. אביהם, החשוד במעשה, נלקח למעצר. רונית עיני, דוברת היישוב וחברתה הטובה של דיאנה אמרה היום: "היישוב נעלה באבל כבד עם לכתה של דיאנה, היא נגעה בהרבה מאוד אנשים, התנדבה בוועדת החינוך, אין פה תושב בישוב שהיא לא נגעה בו".
7 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בנעלה
זירת אירוע הירי בנעלה
הזירה, אמש
(צילום: נדב אבס)
עיני הוסיפה שדיאנה הייתה אימא למופת וחברה נהדרת. "כל מי שהכיר אותה התברך בקרבה שלה", היא אמרה בכאב. "קשה לדבר בלשון עבר, זה כאילו היא נוכחת כאן בחיוך ושמחת החיים שלה, הביטחון והאופטימיות. הראש מסרב להאמין, הלב בוכה".
לילי בן עמי שאחותה מיכל סלה נרצחה בידי בן זוגה התייחסה למקרה: "בממוצע, בכל שבועיים אישה נרצחת בישראל. דיאנה רז ז"ל היתה יועצת לזוגיות מאושרת והוא שוטר שרצח אותה באקדח שקיבל מהמשטרה. כלו כל הקיצים. ראש הממשלה צריך לקרוא לישיבת חירום עם טובי המוחות ומומחי הביטחון של מדינת ישראל ולשבת עד שיצא עשן כדי להנדס פתרונות ולהציל את הנרצחת הבאה.
לפי החשד, בעלה של רז ירה בה אמש בזמן שילדיהם בבית. גורמים המעורים בחקירת הרצח סיפרו כי הבעל החשוד התקשר תחילה לאמו וביקש שתיקח את ארבעת הילדים. לאחר מכן התקשר החשוד, שהחזיק מתוקף תפקידו כשוטר נשק ברישיון, למפקדו במשטרה כדי לדווח על הירי. בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים הודה הבעל ברצח, ובמהלך הלילה בוצע שחזור של המעשה בבית.
עו"ד משה אלון, המייצג את החשוד ברצח, אמר הערב: "החקירה נמצאת בראשיתה. אתן למח"ש לעשות את עבודתה ואני משתתף כמובן בצער המשפחות. החשוד נמצא ברגשות קשים מאוד. עוד מוקדם לדעת אם היה באי-שפיות. כל האופציות מונחות על השולחן".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.
פורסם לראשונה: 18:31, 06.02.21