איש העסקים הרוסי ניקולאי גלושקוב, שברח ממולדתו, נמצא מת בביתו בלונדון ב-2018. חוקר מקרי מוות קבע אתמול שגלושקוב נחנק למוות על ידי אדם שזהותו לא ידועה.
הרוצח חנק את גלושקוב בביתו בדרום מערב לונדון עם רצועה של כלב. קרוביו של גלושקוב מצאו אותו במסדרון הבית ללא רוח חיים, כשהרצועה כרוכה מסביב לצווארו. לפי החוקר הבריטי הרוצח ניסה לגרום לרשויות להאמין שגלושקוב בן ה-68 שם קץ לחייו - ולא נרצח.
2 צפייה בגלריה
איש עסקים רוסי ניקולאי גלושקוב
איש עסקים רוסי ניקולאי גלושקוב
איש עסקים הרוסי ניקולאי גלושקוב
(צילום: AP)
גלושקוב ברח מרוסיה אחרי שהואשם על ידי הרשויות בהונאה במהלך כהונתו כסגן המנהל של חברת התעופה "אירופלוט". ב-2010 הוא קיבל מקלט מדיני מבריטניה. בדו"ח הפתולוגי שהוגש לבית המשפט בבריטניה נכתב שהפציעות שמהן סבל גלושקוב הן תוצאה של חניקה – על ידי תוקף אלמוני שהיה מאחוריו.
המשטרה ביקשה מהציבור סיוע בחקירה, ואמרה שהשוטרים מחפשים מכונית שחורה שנראתה בקרבת ביתו של גלושקוב - ומאז הרצח נעלמו עקבותיה. "זו הייתה חקירה מורכבת ומאתגרת מאוד מתחילתה", אמר המפקד ריצ'רד סמית', ראש מפקדת הלוחמה בטרור במשטרת לונדון. "השוטרים ליקטו מאות הצהרות ואספו כמות גדולה של חומרי ראיות, אך עד כה לא היו מעצרים".
2 צפייה בגלריה
הבית שבו נמצא גלושקוב ללא רוח חיים ב-2018
הבית שבו נמצא גלושקוב ללא רוח חיים ב-2018
הבית שבו נמצא גלושקוב ללא רוח חיים ב-2018
(צילום: AP)
גלושקוב נחנק למוות כמה ימים אחרי ניסיון ההתנקשות במרגל סרגיי סקריפל בעיר סולסברי באנגליה. סקריפל ובתו יוליה הורעלו, בניסיון התנקשות שמיוחס לרוסיה. החוקרים אומרים שלמרות העיתוי, לא נראה שיש קשר בין הרצח של גלושקוב לניסיון ההתנקשות בסקריפל.
גלושקוב היה מקורב לאוליגרך הרוסי המנוח בוריס ברזובסקי, שגם הוא נמלט ללונדון וקיבל מקלט מדיני. במרץ 2013 הוא נמצא מת בשירותים של אחוזת פאר ממערב ללונדון, כשצעיף כרוך מסביב לצווארו. משפחתו חששה שאויביו מרוסיה עלולים לרצוח אותו. המשטרה הבריטית, והחוקרים הפורנזיים, קבעו שמדובר בהתאבדות - למרות שב-2014 שופט בריטי ציין שהוא לא משוכנע שברזובסקי שם קץ לחייו ולא נרצח.