"מה שמחזיק אותי ער בלילה זה לא מכירת ה-F-35 לאיחוד האמירויות. מה שמחזיק אותי ער זה הרעיון שמישהו עלול לחזור להסכם הגרעין עם איראן", כך אמר אתמול שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, בראיון טלוויזיוני משותף עם יוסוף אל־עוטייבה, שגריר איחוד האמירויות בוושינגטון.
1 צפייה בגלריה
מטוסי הF35 של חיל האויר ייתנו מענה מבצעי לאיום טילי השיוט האיראניים
מטוסי הF35 של חיל האויר ייתנו מענה מבצעי לאיום טילי השיוט האיראניים
מטוס קרב חמקני F-35. "נתניהו וגנץ פרסמו הצהרה משותפת, זה לא קורה לעיתים קרובות"
(צילום: לוקהיד מרטין )
לדבריו של דרמר, איחוד האמירויות היא בת־ברית בעימות מול איראן ולכן הוא אינו חושב שעסקת החמקנים תפגע במחויבות האמריקאית לשמירה על היתרון הצבאי האיכותי של ישראל. "אנו מרגישים בנוח עם ההתקדמות הזאת", הסביר, "לכן ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ פרסמו הצהרה משותפת, וזה לא דבר שקורה לעיתים קרובות".
דרמר אף יצא נגד הכוונה של ממשל ביידן לשוב להסכם הגרעין המקורי ואמר כי "באיראן קיים משטר שמחויב להשמדת ישראל ופועל לערער את היציבות של שכנינו הערבים. אנו מקווים שהממשל החדש ידבר איתנו ועם שאר מדינות האזור".
באוגסט האחרון חשף לראשונה נחום ברנע את עסקת החמקנים ב"ידיעות אחרונות" והפרסום עורר סערה. ראש הממשלה, שניסה להנמיך את הלהבות, הכחיש מיד את הפרסום וטען כי מדובר ב"פייק־ניוז מוחלט". יומיים בלבד לאחר החשיפה אישר הנשיא טראמפ בקולו שעסקה כזו אכן על השולחן. אלא שרק חודשיים אחרי הודה נתניהו כי ישראל דווקא כן מאשרת לארה"ב את מכירת המטוסים.