אליהו תמיר, בן 21 מטבריה, מואשם בדקירת בעל מוגבלות (30) שהעיר לו כי לא עטה מסכה במהלך נסיעה באוטובוס. כך מתואר בכתב האישום שהוגש היום (ד') נגד תמיר בגין חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין שלא כדין. הקורבן נפצע קשה לאחר שהסכין חדרה לליבו, אולם הרופאים הצליחו להציל את חייו ובימים האחרונים הוא שוחרר מבית החולים.
מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, עולה כי הנדקר, בן 30 שנמצא על הרצף האוטיסטי, נסע לפני שבועיים באוטובוס של חברת סופרבוס בעיר. הנאשם עלה לאוטובוס, התיישב מאחורי הקורבן והחל להרעיש כשהמסכה שמוטה על סנטרו.
1 צפייה בגלריה
הצעיר שנדקר באוטובוס בטבריה לאחר שהעיר לנוסע על מסכה
הצעיר שנדקר באוטובוס בטבריה לאחר שהעיר לנוסע על מסכה
הנדקר. "תודה לאל הבן ניצל"
(באדיבות המשפחה)
לפי כתב האישום, "נפגע העבירה פנה לנאשם וביקש ממנו להפסיק להרעיש ולעטות את המסכה כדבעי. הנאשם ענה לנפגע העבירה באגרסיביות והחל לקללו. נפגע העבירה ביקש מהנאשם שיירגע, ללא הועיל. או אז קם הנאשם מהמושב לעבר נפגע העבירה, תקף אותו באגרופים בפניו, ובין השניים התפתח עימות פיסי כאשר נפגע העבירה ניסה להגן על עצמו ולהדוף את הנאשם".
באישום מתואר כי נוסעים שהיו באוטובוס התערבו והפרידו בין השניים, וגם נהג האוטובוס עצר וסייע. בשלב מסוים ירד הנאשם מהאוטובוס, והקורבן נשאר בתוכו. אלא שאז, "הוציא הנאשם מתיקו סכין, אשר נשא עמו למטרה לא כשרה, אמר לנפגע העבירה ש'ישחט אותו' ושייצא מחוץ לאוטובוס, אך נפגע העבירה סירב ונשאר בתוך האוטובוס.
"לאור זאת, נכנס הנאשם בחזרה לתוך האוטובוס כשהסכין בידו. הנאשם, שמטרתו הייתה לגרום לנפגע העבירה חבלה חמורה או להטיל בו נכות או מום, כיוון לפלג גופו העליון של נפגע העבירה, אשר הגן על עצמו באמצעות ידו, והסכין חתכה את ידו השמאלית של נפגע העבירה. לאחר מכן דקר הנאשם את נפגע העבירה פעם נוספת בבית החזה השמאלי, ודקירה זו חדרה לליבו של נפגע העבירה. לאחר מכן, עזב הנאשם את המקום".

עבר פלילי בעבירות אלימות

תמיר, שלבש בזמן האירוע מדים של רשת בתי קפה, נעצר לאחר כמה ימים כשהוא מסתתר בבית ידידתו. הקורבן פונה לבית החולים פוריה במצב קשה והוכנס לחדר חירום. הרופאים הצליחו להציל את חייו ולפני כמה ימים הוא שוחרר כאמור מבית החולים.
הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של תמיר עד תום ההליכים בשל מסוכנות גבוהה. התובעת, עו"ד עדית שדה, ציינה בבקשה כי לחובת הנאשם עבר פלילי בעבירות אלימות, האחרונה מיולי 2020, ותלוי נגדו מאסר על תנאי. כמו כן תלוי נגדו כתב אישום אחר מבית משפט השלום בטבריה. "בכל אלה לא היה כדי להרתיעו", נאמר בבקשה. "עסקינן במשיב אשר הגיב באלימות קשה לבקשה של מה בכך. המשיב בחר לעשות שימוש בסכין, אותו כיוון לפלג גופו העליון של נפגע העבירה, ודקר אותו בליבו לאור יום, באוטובוס ולעיני עדים".
עו"ד יובל זולטי, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר: "הצעיר שיתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. אנו נמצאים בראשיתו של ההליך המשפטי, וטרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נוכל להתייחס לאישומים".
אמו של הקורבן אמרה היום ל-ynet כי לצערה לא הצליחה להגיע היום לבית המשפט, שכן היא מטפלת בבנה. "אני מתכוונת להגיע ולעקוב, וגם לקחת עורך דין כדי לדאוג שהפעם הוא לא יצליח לצאת מזה, ושימצו עם העבריין הזה את הדין. אחרת, בפעם הבאה, בקורבן הבא, זה יכול להיגמר במוות. במקרה שלי, תודה לאל, הבן ניצל, אבל זה יכול היה להיות אחרת".