שר התיירות אסף זמיר (כחול לבן) אמר הבוקר בראיון לאולפן ynet כי מפלגתו תמשיך להתעקש על העברת תקציב דו-שנתי, ומנגד אמר שלהערכתו – הכנסת לא תתפזר אחרי 25 באוגוסט – המועד האחרון להגשת תקציב. "אנחנו לא מתכוונים לזוז מהדרישה הזו. הקמנו את הממשלה כדי להילחם בקורונה – וזה אומר שהממשלה צריכה לקבל את ההחלטות שטובות למדינה. ההחלטה הטובה היא תקציב לשנה ורבע, לא תקציב לחגים", אמר.
3 צפייה בגלריה
אסף זמיר
אסף זמיר
השר אסף זמיר
(צילום: שמוליק דודפור)
השר זמיר אמר שבעיניו פיזור הכנסת במועד כזה הוא חוסר אחריות. "אי אפשר להיות ציניים עד כדי כך ולגרום למדינה בחירות במועד כזה", טען. "אני מאמין שהשכל הישר יגבר והמחלוקות תיפתרנה. אנשים שמחפשים בחירות ומחפשים להפר את ההסכם מנסים לעמוד על דברים שהחשיבות שלהם מוטלת בספק רק לשם פוליטיקה. הרוחות האלה יירגעו לדעתי. תהיה ממשלה גם אחרי 25 באוגוסט".
שר התיירות התייחס בראיון גם להחלטת קבינט הקורונה לקדם מתווה לפתיחת השמיים ב-16 בחודש. "זה חשוב מאוד למאות אלפי ישראלים שחיים בצורה ישירה או עקיפה משמיים פתוחים", הוא אמר. "אנחנו מנסים בהמון דרכים לאפשר את התנועה, אבל ככל שהתחלואה תמשיך להיות גבוהה יהיה קשה לייצר שמיים פתוחים הדדיים עם מדינות בעולם. המטרה של הגבלת התחלואה חשובה בהיבט הזה".
3 צפייה בגלריה
 נתב"ג הריק. "הקו הנוכחי שומר בריאותית וממוטט ענפים כלכלית"
 נתב"ג הריק. "הקו הנוכחי שומר בריאותית וממוטט ענפים כלכלית"
נתב"ג הריק. "הקו הנוכחי שומר בריאותית וממוטט ענפים כלכלית"
(צילום: AFP)
הוא לא פסל את האפשרות שגם המועד הזה יידחה בסופו של יום. "השמיים צריכים להיות פתוחים. צריך להקים מערך בדיקות בנתב"ג ולקדם קדימה והחוצה", אמר זמיר. "בתוך מציאות של אי-ודאות אני חושב שצריך להיות תאריך יעד, גם אם בסוף הוא נדחה. אעשה הכול כדי שהמועד הזה לא יידחה. הקו הנוכחי הוא קו שאולי שומר עלינו יותר בריאותית, אבל ממוטט ענפים שלמים כלכלית".
- מה עם מעבדת הבדיקות? אותה מעבדה שאמורה בעצם לעזור ולבחון בנתב"ג את הנכנסים והיוצאים? "למיטב ידיעתי, זה נושא שנמצא ישירות באחריות של משרד התחבורה. הוציאו כבר מכרז להקמת המעבדה הזאת ואני מקווה שהיא תקום כמה שיותר מהר. אני יודע שמרגע שהתפעול והאופרציה עברו לאחריותו בפועל של פיקוד העורף, צה"ל ומערכת הביטחון, אנחנו מגדילים את היכולות שלנו מיום ליום. המשל"ט (מפקדת השליטה – א.ש) כבר מתפקד, למיטב ידיעתי. הקמת נקודה בנתב"ג נמצאת בעבודה".
3 צפייה בגלריה
עיריית תל אביב
עיריית תל אביב
דגל לבנון על בניין העירייה. "הפסקנו להושיט יד"
(צילום: AFP)
- הרבה ישראלים עדיין מחכים לכסף שלהם, על כרטיסי טיסה, חופשות שעוד לא קיבלו החזר. אתה יכול להבטיח שאפשר להזמין מבלי לדאוג לכסף? "אני חושב שאם אנחנו רוצים לראות את ענף התיירות משתקם, צריכה להיות ודאות מהיום קדימה של אזרחי המדינה שהם יכולים להזמין ושיהיה מי שיגן עליהם במקרה של ביטול. אפשר ברגע זה להזמין. ואני יכול להגיד שאנחנו נעשה כל מאמץ שהכסף 'לא ילך פייפן'".
- כאיש תל אביב, איך הרגשת כשראית את דגל לבנון על בניין העירייה? "הרגשתי בסדר גמור. שמחתי מאוד שבני גנץ וגבי אשכנזי הגישו הצעה לסיוע הומניטרי ללבנון, מטעם מדינת ישראל. הרשת גועשת כי מדינת ישראל בעשור האחרון שכחה להיות, או הפסיקה להיות, חפצת שלום. הפסקנו להושיט יד. לפעמים מקבלים תגובה צוננת, אבל אני רוצה שישראל תהיה זו שמושיטה את ידה. אין לנו מחלוקת עם העם הלבנוני, יש שם משבר ענק".