טייס סקוטי שנדבק בקורונה, והיה מחובר במשך יותר מחודשיים למכונת הנשמה בווייטנאם, שוחרר אתמול מבית החולים. הוא הדהים את הרופאים, שנתנו לו סיכוי של 10% בלבד לשרוד את ההידבקות בנגיף.
סטיבן קמרון, בן 42 מסקוטלנד, עובד כטייס בחברת וייטנאם איירליינס. הוא היה חולה הקורונה הקשה ביותר שבו טיפלו עד כה בווייטנאם. במדינה הקומוניסטית מיהרו להגיב להתפרצות הנגיף ועד כה לא דיווחו על קורבנות.
3 צפייה בגלריה
בריטניה וייטנאם סטיבן קמרון טייס משתחרר מבית החולים
בריטניה וייטנאם סטיבן קמרון טייס משתחרר מבית החולים
קמרון משתחרר מבית החולים
(צילום: AP)
לפני כחודש וחצי הרופאים בווייטנאם אמרו שקמרון יזדקק להשתלת ריאות כפולה, מכיוון שהן בתפקוד של 10% בלבד. אך אחרי קרוב לארבעה חודשים בבתי חולים בהו צ'י מין סיטי - כולל 65 ימים שבהם היו מחובר למכונת הנשמה - קמרון שוחרר מאשפוז.
עם שחרורו מבית החולים אמר קמרון: "אני המום מהנדיבות של העם הווייטנאמי, ומהמסירות והמקצועיות של הרופאים והצוותים הרפואיים. בהתחשב בסיכויים לא הייתי אמור להיות כאן היום, ולכן אני יכול רק להודות לכולם על מה שעשו למעני. אני הולך הביתה עם שמחה בלב, אבל גם עצוב – בגלל שאני עוזב כל כך הרבה אנשים שהפכו לחברים שלי".
טראן טאן לין, סגן ראש המחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים צ'ו ריי, אמר שכדי להציל את חייו של קמרון השקיע הצוות "כמויות אדירות של מאמץ ואנרגיה". קמרון קיבל את הציוד הרפואי הטוב ביותר. המאבק על חייו עורר עניין גדול בתקשורת המקומית ובקרב רופאים רבים וגורמים בממשלה.
קמרון הגיע לווייטנאם בתחילת פברואר, וכמה שבועות לאחר מכן ביקר ב"בודהא בר", פאב פופולארי בהו צ'ין מין סיטי. ימים ספורים לאחר מכן, ב-18 במרץ, אובחן כחולה קורונה. מקרון, שכונה "חולה 91", עורר עניין תקשורתי אדיר בווייטנאם והרופאים הבכירים במדינה נפגשו לדון איך לטפל בו. אחרי שדווח שהוא יזדקק להשתלת ריאות 59 וייטנאמים הציעו את עצמם כתורמים.
בסוף מאי קמרון התעורר מתרדמת. כשהתעורר היו סימנים קלים לשיפור: הוא הצליח לתקשר עם אחד הרופאים, לצעוד למרפסת ולאחוז בצעיף של קבוצת הכדורגל שהוא אוהד. כל צעד קטן שהעיד על שיפור הגיע לראש הכותרות.
בשבת דיווחה התקשורת המקומית שמצבו של קמרון המשיך להשתפר ושכעת הוא ישתחרר מבית החולים ויטוס בטיסה מיוחדת ללונדון, בליווי שלושה רופאים. לפי הדיווחים עלות הטיפול הרפואי בקמרון היא ל-15,000 דולר לפחות.
במקביל לחזרתו של קמרון הביתה חגגה וייטנאם 85 ימים ללא נדבקים חדשים בקורונה. מתחילת ההתפרצות במדינה נדבקו בנגיף 370 בני אדם. כאמור, אף אחד מהנדבקים לא מת מהנגיף. במסגרת ההגבלות יותר מ-10,000 תושבים נמצאים כרגע בבידוד.