2 צפייה בגלריה
רם שפע באולפן ynet
רם שפע באולפן ynet
רם שפע
(צילום: שאול גולן)
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא עוזב את כחול לבן. לדבריו, "נוצרו פערים עמוקים שלא הצלחנו לגשר עליהם בתפיסות". שפע הוסיף כי "מכאן, אני בוחר לצאת לדרך חדשה. אני אומר זאת בכאב גדול מאוד - אבל גם בלב שלם".
במכתב לחברי המפלגה כתב שפע: "חשוב לי שתדעו זאת ראשונים וישירות ממני, לאחר שיחות כנות ואישיות עם בני ועם רבים מכם על הפערים העמוקים שנוצרו בינינו לאחרונה, אני עוזב היום את כחול לבן.
"רועדות לי הידיים מלכתוב את ההודעה הזו, קיוויתי מאוד שלא יגיע היום הזה. אבל כאמור לצערי, וכפי שכולכם כבר יודעים, בתקופה האחרונה על אף הניסיונות שלי לשכנע אחרת, בשיח ישיר ומכבד אפילו ברגעים הדרמטיים שלפני ההצבעה על פיזור הכנסת, לא הצלחנו לגשר על הפערים בתפיסות".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ
(צילום: אלעד מלכה)
"מכאן", הוסיף שפע, "אני בוחר לצאת לדרך חדשה. אני אומר זאת בכאב גדול מאוד אבל גם בלב שלם. כרגע בעיקר חשוב לי לומר - אני אוהב כל אחת ואחד מכם ויודע שהלב של כולנו במקום הנכון, אני אעשה הכול כדי שהעזיבה שלי תיעשה בחברות ובהערכה גדולה מבלי להיגרר לשיח מיותר ושלילי. מקווה ומאמין שזה הדדי".
בסוף דבריו הודה שפע ליו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ. "בני, לך במיוחד נתונה תודה ממעמקי לבי על ההזדמנות הגדולה שהענקת לי ועל האמונה", כתב הח"כ המתפטר. "למרות שאנחנו נפרדים פוליטית, אמשיך להעריך את הדרך הייחודית שלך, את השיקולים הלאומיים שתמיד גוברים על האישיים, את הדאגה העמוקה לאזרחים, את היכולת הנדירה לוותר על האגו ואת הלב הענק שלך. אני בטוח שנמשיך להשפיע כל אחד ממקומו, ככל הניתן".