4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט יאיר לפיד אביגדור ליברמן ניצן הורוביץ איימן עודה
נפתלי בנט יאיר לפיד אביגדור ליברמן ניצן הורוביץ איימן עודה
ראשי מפלגות האופוזיציה. יצביעו בעד פיזור הכנסת ה-23
(צילום: קובי קואנקס, אופיר יצחק, אבי מועלם)
אחרי הודעת יו"ר כחול לבן בני גנץ כי יתמוך בחוק לפיזור הכנסת, הוא צפוי לעלות מחר (יום רביעי) להצבעה בקריאה טרומית ובאופוזיציה עסוקים בשעות האחרונות בגיוס שיא. במפלגת ימינה הודיעו כי לא יהיו קיזוזים בהצבעה וכל חברי הסיעה יגיעו ויצביעו בעד פיזור הכנסת ה-23, פחות מתשעה חודשים לאחר שהושבעה.
ביש עתיד-תל"ם נערכים לגיוס מיוחד ובמפלגת מרצ, שהיו"ר שלה ניצן הורוביץ יהיה זה שינמק את ההצעה, כבר הודיעו כי כל חברי הכנסת בלי יוצא מן הכלל יגיעו להצבעה. גם בישראל ביתנו מתכוונים להצביע בעד הפיזור.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
נתניהו ועבאס. "רע"מ טרם קיבלה החלטה"
(צילום: רויטרס, אלעד גרשגורן)
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ינמק את ההצעה. יו"ר מרצ הורוביץ
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
חד"ש-תע"ל ובל"ד מהרשימה המשותפת החליטו סופית לתמוך בפיזור. בין הגורמים באופוזיציה נרשמת רק אי-ודאות אחת הנוגעת למפלגת רע"מ שטרם הודיעה כיצד תצביע. היו"ר מנסור עבאס שלאחרונה הידק את יחסי העבודה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הודיע האם בכוונתו להתיישר עם האופוזיציה ולא ברור האם יתמוך, יתנגד או ייעדר מההצבעה. "מי שרוצה לדעת את עמדתנו - רע"מ טרם קיבלה החלטה באשר להצבעה מחר", אמר ח"כ עבאס.
גם אם מפלגת רע"מ לא תשתתף בהצבעה או אפילו תתנגד, עדיין לאופוזיציה בשיתוף כחול לבן יש רוב, אולם דחוק יותר, שעומד על 62 בעד מול 58 נגד.
על אף שככל הנראה לא יהיה להם את הרוב הנדרש כדי להפיל את ההצעה הליכוד, ש"ס ויהדות התורה נערכות גם כן ליום הדרמטי בכנסת. בליכוד הבהירו היום ואתמול כי הם בכל מקרה יתנגדו להצעת החוק.

4 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"יום קריטי". יו"ר הקואליציה זוהר מוודא הגעה
(צילום: שמוליק גרוסמן, ערוץ הכנסת)
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר העביר הודעה לשרים ולחברי הכנסת ממפלגות אלה שבה אמר להם כי הנוכחות מחר במליאה היא חובה. "כידוע, מחר הוא יום קריטי ביותר. אין אפשרות לאף אחד להיעדר משום סיבה", כתב.
זוהר המשיך: "אנחנו חייבים להיות 54 אנשים שמצביעים יחד באופן מתואם ולכן כולם חייבים להקפיד להיות במליאה לאורך כל ההצבעות החשובות. אני מציע לא לקבוע פגישות החל מהשעה 12:30 עד סוף סדר היום".
מוקדם יותר חזר ראש הממשלה בנימין נתניהו על המסר וקרא לגנץ להימנע מפיזור הכנסת ולבחור באחדות. "אנחנו נצביע מחר נגד פיזור הכנסת ובעד אחדות", אמר, "אנחנו לא צריכים בחירות עכשיו. יש לנו הישגים ביד, יש לנו מאמץ אמיתי להוריד את התחלואה, להביא חיסונים לכל אזרחי ישראל, להביא עוד סיוע לעסקים ולאזרחים - צריך לעשות את כל זה ביחד. קשה לעשות את זה במהלך בחירות".
פורסם לראשונה: 18:55, 01.12.20