המשטר הסיני והתקשורת הממלכתית שלו ניסו היום (ה') להשיב מלחמה לתקשורת המערבית, אחרי שברחבי תבל נפוצו תמונות ממסיבת בריכה המונית בפארק מים בווהאן, העיר שממנה התפרץ נגיף הקורונה לשאר העולם.

3 צפייה בגלריה
סין ווהאן פארק מים מסיבה אחרי נגיף קורונה
סין ווהאן פארק מים מסיבה אחרי נגיף קורונה
מצטופפים בסירות במסיבת הבריכה
(צילום: AFP)
התמונות, שנעשו השבוע ויראליות, נתפסו בעיני רבים כעדות לרשלנות סינית ולחוסר כבוד כלפי מדינות אחרות בעולם, שממשיכות גם עתה להתמודד עם הנזק העצום שגרם הנגיף.
מסיבת הבריכה בפארק המים "מאיה ביץ'" נערכה למעשה כבר ב-11 ביולי, אבל תמונותיה נפוצו רק בימים האחרונים. המסיבה נערכה במסגרת פסטיבל מוזיקה אלקטרונית, ובתמונות ממנה נראו החוגגים רוקדים בצפיפות רבה וצפים בסירות בתוך בריכה. גולשים הביעו זעם על היעדר הריחוק החברתי בין החוגגים ועל העובדה שאיש לא נראה בתמונות עוטה מסכה.
דובר משרד החוץ הסיני, ז'או ליג'יאן, התייחס היום לביקורת ואמר שהתמונות ממסיבת הבריכה מראות שסין כולה רשמה "ניצחון אסטרטגי" במאבקה בקורונה: "שמעתי שבמדינות באירופה ובצפון אמריקה אנשים היו המומים מזה", אמר לעיתונאים. "אני מקווה שבאמצעות הצילומים האלה תוכלו גם לספר להם את הסיפור האמיתי על סין, כדי שהם ילמדו על המצב האמיתי במאבק של סין נגד הקורונה".
3 צפייה בגלריה
סין ווהאן פארק מים מסיבה אחרי נגיף קורונה
סין ווהאן פארק מים מסיבה אחרי נגיף קורונה
"ניצחנו את הקורונה". החגיגה בווהאן
(צילום: AFP)
בתקשורת הממלכתית הסינית טענו בימים האחרונים כי הביקורת על הפסטיבל בווהאן היא לא יותר מאשר השמצות חסרות טעם של גורמים זרים. בכתבה על המסיבה שפורסמה בעיתון "גלובל טיימס", השייך למפלגת השלטון הקומוניסטית, דיווחו בכותרת: "מסיבת הבריכה שלאחר-המגפה בווהאן שולחת מסר לעולם – הצעדים החריפים נגד הווירוס השתלמו". בעיתון Reference News דיווחו בכותרת הידיעה על המסיבה: "החזרה המהירה של ווהאן לשגרה מהממת את העולם".

תושבים בבייג'ינג: "לא מודאגים, אין בעיה"

גם בעיתון China Daily, היוצא לאור באנגלית, נטען היום כי התמונות מהמסיבה בפארק רק משקפות את החזרה לחיים נורמליים בעיר, אחרי שהצליחה לנצח את המגפה, וב"גלובל טיימס" צוטטו תושבים בווהאן, שגם הם הצהירו כי מסיבת הבריכה משקפת את הצלחת העיר במאמציה למנוע התפשטות מחודשת של הקורונה.
גם תושבים בבייג'ינג שהתראיינו לסוכנות הידיעות רויטרס הביעו שביעות רצון מהתמונות שהגיעו מווהאן. שי קה, תושב בייג'ינג בן 36, אמר לסוכנות: "אני חושב שמסיבת הבריכה היא סימן חיובי מאוד. במהלך התפרצות הקורונה לשחות בבריכה היה די מסוכן, אבל אם בריכת שחייה יכולה להיפתח ולהכיל כל כך הרבה אנשים ולאפשר להם לחגוג, זה מראה שהמגפה תחת שליטה. זה הסיפור, אנשים כבר לא מודאגים מזה".
3 צפייה בגלריה
סין ווהאן פארק מים מסיבה אחרי נגיף קורונה
סין ווהאן פארק מים מסיבה אחרי נגיף קורונה
בסין הנגיף תחת שליטה. מתמונות הפסטיבל
(צילום: AFP)
לילי וואנג, תושבת בייג'ינג בת 40, הסכימה: "במהלך המגפה כולם הרימו תרומה, יצאו פחות החוצה, השתתפו פחות בהתקהלויות ובמסיבות ובילו פחות זמן עם המשפחה שלהם. הרבה חגים בוטלו, ואנשים התגעגעו לאפשרות לצאת, ללכת לכל מיני מקומות. לכן המסיבה הזו היא סוג של שחרור עבור מי שהשתתף בה. אני חושבת שכל עוד נקטו את אמצעי המניעה והבקרה, זה בסדר. אין שום בעיה".
לאו צ'ן בן ה-27, גם הוא מבייג'ינג, אמר: "כשראיתי את זה שמחתי. אחרי כל כך הרבה עבודה במשך כל כך הרבה זמן זה מראה שצעדי המניעה והבקרה של סין היו יעילים מאוד. רק לפני כמה חודשים היה בלתי אפשרי לחשוב על דבר כזה, אבל עכשיו אנשים רוצים להירגע, לארגן אירועים ופעילויות ולהשתתף בכאלה. אני חושב שזה דבר טוב מאוד".
על ווהאן, נזכיר, הוטל בתחילת השנה סגר הרמטי שנמשך חודשיים וחצי, עד שהנגיף חוסל. מאז התגלו בה נדבקים בודדים בלבד, ובסין ככלל הנגיף נמצא תחת שליטה. בשאר העולם, לעומת זאת, המצב שונה: במדינות רבות מתמודדים עם התפרצויות חוזרות ונשנות של הנגיף.
מאז גילוי הנגיף בסין בדצמבר אשתקד הגיע מספר הנדבקים הרשמי ברחבי העולם ליותר מ-22 מיליון, ומספר המתים הרשמי עומד כעת על יותר מ-781 אלף.