1 צפייה בגלריה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שני נערים כבני 15 מהנגב נעצרו בחשד שביצעו עבירות מין בילדה כבת 10, אותה הכירו ברשתות החברתיות.
על פי החשד, הנערים הכירו באמצעות טיק טוק ואינסטגרם את בת ה-10, נסעו אל עיר מגוריה וביצעו בה עבירות מין. העבירות בוצעו כשמערכת החינוך הייתה מושבתת. באחד המקרים נפגש אחד החשודים עם הילדה בעיר מגוריה בגינה ציבורית בשעות הצהרים, שם ביצע בה את העבירות. במשטרה בודקים האם ישנם עוד מעורבים באירוע.
בתום חקירה שנערכה בשיתוף חוקרת ילדים, אותרו ונעצרו שני הקטינים, תושבי עיר במערב הנגב, בחשד לבעילת קטינה מתחת לגיל 14, מעשה סדום בקטין מתחת לגיל 14 ופרסום תועבה ובו דמות קטין.
בת ה-10 הכירה את אחד החשודים באפליקציית טיק טוק, ומשם החלו לקיים פגישות בווידיאו ובזום. הם החליפו תמונות ביניהם, ולאחר מכן החלו החשודים להפעיל לחץ על הילדה כדי שתיפגש עמם פיזית. אמה של הילדה חשדה כי היא מנהלת התכתבויות מוזרות, והחליטה לבדוק את הטלפון הנייד שלה. בעקבות זאת הגישה תלונה במשטרה והילדה נשלחה לחוקרת ילדים.
אחד הנערים טען בחקירה: "חשבתי שהיא גדולה יותר". חוקרי מרחב נגב עצרו חשוד אחד לפני כמה ימים, והוא שוחרר למעצר בית. אתמול עצרה המשטרה חשוד נוסף והוא יובא בהמשך היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע. אחד מהם הודה במעורבות במעשים, ואילו השני הכחיש. רק לאחר שהטיחו בו את החשדות הקשים וחלק מהראיות נגדו, הודה אף הוא. מדובר בנערים ללא עבר פלילי.
רב פקד גיא ווייץ, קצין אח"מ בתחנת אופקים, אמר כי "חשוב מאוד לוודא כי יש פיקוח על הילדים ברשת, במיוחד בתקופה הזו. חשוב שתהיה מעורבות של ההורים ולדעת עם מי הם מסתובבים ובאילו שעות. צריך לשתף את הילדים וללמד אותם על ביטחון רשתי. במידה ויש חשד כי בוצעה עבירה, יש מוקד ארצי שמטפל בעבירות מין ברשת, בדגש על קטינים".
מהמשטרה נמסר: "אנו פונים לציבור ההורים לגלות מעורבות בנעשה במכשירים הניידים של ילדיהם בהיותם ברשתות החברתיות ואף מומלץ להתקין יישום בקרת הורים. על כל מקרה מעורר חשד יש לדווח למשטרת ישראל במוקדי 100 או 105*".