התושבים הערבים בגליל התגייסו הבוקר (ו') למאמצי הסיוע עבור המתפללים הרבים שהיו בקבר הרשב"י במירון בזמן האסון, ועושים דרכם חזרה אל הבתים. ראשי המפלגות הערביות הביעו השתתפות בצער המשפחות: "מתפללים לרפואה מהירה ושלמה של הפצועים".
בעיר טמרה שבגליל הקימה העירייה עמדת מנוחה באולם אירועים בעיר. ראש העיר קרא למתפללים שהיו במירון בזמן האסון וחוזרים לביתם לעצור לארוחה קלה, שתייה ואפשרות לנוח במקום.
2 צפייה בגלריה
האולם בטמרה
האולם בטמרה
עמדת התרעננות בטמרה עבור המתפללים שחוזרים ממירון
המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח מוואפק טריף, אמר כי "לבנו עם משפחות ההרוגים, ותפילותינו להחלמת הפצועים. תחושות קשות ועצב רב למשמע החדשות על האירוע הנורא. כל אזרחי המדינה שותפים לכאב על האובן. בני העדה הדרוזית והכפרים הדרוזים משתתפים בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן, וכן נכונים וערוכים לספק כל עזרה באזור הר מירון".
גם ראדי נג'ם, יו"ר המועצה המקומית בית ג'ן הסמוכה למקום, הציע סיוע ואת שירותי המועצה לכל דורש: "התושבים והמועצה משתתפים בצער העם בישראל ומשפחות ההרוגים, ופותחים את בתיהם ומתקני המועצה להגשת כל עזרה. הנחיתי את גורמי החירום במועצה לעמוד לרשות כוחות ההצלה באזור ולספק כל סיוע נדרש. תושבי בית ג'ן ערוכים לקבל מפונים ומשפחות מאזור האסון".

"מקרים כאלה מזכירים לנו את האחווה הישראלית"

באופן דומה הציעו רבים ברשת את בתיהם או את הצימרים לטובת קבלה ואירוח של אנשים שנתקעו בהר ואין להם היכן להעביר את השבת. סאהר עטאללה הציע קומה שלמה בביתו: "באסון כזה כולנו ביחד. כולנו אחים, ולא רק בצבא. נסעתי בעצמי לאסוף משפחה מבית שמש שנתקעה בהר מירון. אני מנסה לעזור מרחוק גם למי שצריך לצאת מההר. הצעתי גם למישהו שיישן אצלנו, וביום ראשון אני אקח אותו לתל אביב. לבי עם משפחות הקורבנות.
סאמי ביבאר מהכפר הדרוזי יאנוח, מציע את הצימר של המשפחה: "אני משתתף בצערם של משפחות הנספים, ומאחל החלמה מהירה לפצועים. מקרים כאלה מזכירים לנו את האחווה הישראלית ומגדירים מחדש את המושג 'ברית חיים'. זו העת לסולידריות ואנושיות. זה אסון נוראי ולבנו עם המשפחות". גם מנכ"ל המרכז למורשת הדרוזים בישראל, מחמוד שנאן מחורפיש, פתח את מתקני המרכז לטובת הזקוקים לכך, בדומה למועצה המקומית כסרא סמיע.
2 צפייה בגלריה
מסע הלוויה של מנחם זקבך מבני ברק
מסע הלוויה של מנחם זקבך מבני ברק
הלווייתו בבני ברק של מנחם זקבך, שמת באסון
(צילום: שאול גולן )
ראשי המפלגות הערביות הביעו צער על האסון במירון. "ממשיך לעקוב בלב כואב אחרי האסון הנורא במירון, שהותיר עשרות משפחות אבלות וקרועות", אמר יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. "לצד ההלם והאובדן ישנם אזרחים רבים שנרתמים לעזור ומוכחים שהסולידריות חוצה לאומים ודתות, ומספקים נקודת אור קטנה בתוך האסון הגדול".
שותפו לסיעה ויו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, הוסיף: "אסון נורא. צער עמוק על מי שנספו ביום שבאו לשמוח בחגם. לבי עם המשפחות ומאחל החלמה לפצועים". יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, אמר: "תחושה קשה עקב האסון הנורא במירון. מביעים צער עמוק על הקורבנות, ומתפללים לרפואה מהירה ושלמה של הפצועים. תנחומינו למשפחות האבלות, מי ייתן ולא נדע עוד צער".
ח"כ טיבי: "אסון נורא. צער עמוק על מי שנספו ביום שבאו לשמוח בחגם. לבי עם המשפחות ומאחל החלמה לפצועים"
באסון הלילה בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון נהרגו 45 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים. נכון לשעה זו מאושפזים בבתי החולים 21 בני אדם שנפצעו באסון, ארבעה מהם במצב קשה.