פרסום ראשון: אברהם אביאל כהן, בן 21, שנאשם ברצח שלום בוסקילה ז"ל בפתח אולם אירועים ביבנה ב-2019, הגיע להסדר טיעון והורשע לאחרונה בהריגה בלבד. לפי ההסדר הפרקליטות וסנגוריו של כהן יבקשו מבית המשפט לגזור עליו 21 שנות מאסר, מאסר על תנאי וקנס של 180 אלף שקלים. ביום ראשון ייערך שלב הטיעונים לעונש ולאחר מכן יגזור השופט את דינו.
בפברואר 2019 הוגש כתב האישום המקורי נגד כהן, בגין רצח בכוונה תחילה של בוסקילה. לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד חגית זכאי סלע מפרקליטות מרכז, כהן דקר למוות את בוסקילה בעקבות סכסוך על רקע כספי ביניהם. האירוע תועד במצלמות אבטחה.
בכתב האישום נכתב כי ב-17.01.2019 הגיע בוסקילה עם בת זוגו לאולם אירועים ביבנה. כהן יצר קשר עם נהג מונית שהסיעו לאולם האירועים, שם ארב לבוסקילה במשך שעתיים מקום מסתור סמוך לשער הכניסה הראשית לאולם. בשעה 02:55 יצא בוסקילה לבדו מאולם האירועים, וכהן הבחין בו, רץ לעברו ודקר אותו מספר פעמים באמצעות חפץ חד בפלג גופו העליו, וכתוצאה מכך גרם למותו.
1 צפייה בגלריה
פיענוח הרצח של שלום בוסקילה מחוץ לאולם האירועים ביבנה
פיענוח הרצח של שלום בוסקילה מחוץ לאולם האירועים ביבנה
מתוך תיעוד האירוע מחוץ לאולם ביבנה
(צילום: דוברות המשטרה )
עוברי אורח שהיו במקום הבחינו במתרחש, הגיעו למקום וניסו לתפוס את כהן - שהצליח להימלט מידם. הוא ברח לכיוון תחנת דלק הסמוכה למקום, נכנס למונית שהמתינה לו - והורה לנהג לנסוע.
ההסדר גובש אחרי גישור בין הצדדים ובעקבות הערות של בית המשפט. הסיבה להסדר מצד הפרקליטות היא קשיים ראייתים בתיק: הנאשם דקר את המנוח ארבע דקירות, אחת מהן בצוואר שהייתה הקטלנית, שנייה עמוקה בבטן ושתיים נוספות בזרוע ובגב. בתשובתו לאישום, טוען סנגורו של כהן, עו"ד ירום הלוי, כי מרשו לא התכוון לרצוח, ובטעות פגע פגיעה קטלנית בצוואר. במשפט העידו עדים כי מדובר היה בקטטה שהתפתחה, מה שמקשה על הרשעה ברצח בכוונה תחילה.
עו"ד ירום הלויעורך דין ירום הלוי
בנוסף בידי התביעה הייתה תמונה של הדוקר יוצא מביתו עם מספריים, שבמערכת אכיפת החוק סברו בתחילה שהיו כלי הרצח. אולם אז התברר לפי עדות נהג מונית שהסיע את הנאשם, שהוא מגיע כבדרך קבע עם המספריים האלו למקומות לצורך פעילות הקשורה בסמים והם לא נלקחו במיוחד לצורך המקרה. כלי הרצח לא נמצא עד כה. מכיוון שהאירוע התרחש טרם כניסת חוק עבירות ההמתה החדש, כהן הורשע בהריגה - עבירה שכבר לא קיימת בספר החוקים.
צילום: מוטי קמחי
עורכי הדין ירום הלוי ואלי כהן שייצגו את כהן מסרו בתגובה: "מהרגע הראשון לאחר קריאת הראיות היה ברור שמדובר בעבירת הריגה ולא ברצח למרות ריבוי הדקירות, ואני שמח שהשכל הישר ניצח אצל שני הצדדים"