2 צפייה בגלריה
ההפגנה מול הבית של בנט
ההפגנה מול הבית של בנט
הפגנות מחוץ לביתו של בנט
(צילום: דנה קופל )
תושבי רעננה החיים בשכנות לראש הממשלה החדש נפתלי בנט לחצו על הרשויות כדי להגביל את ההפגנות מחוץ לביתו - אך תומכי נתניהו שמוחים בשבועות האחרונים באזור טוענים כי מדובר בסתימת פיות שלא הייתה בתקופת ההפגנות מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה.
לאחרונה התלוננו תושבי השכונה של בנט כי חייהם כבר אינם חיים עקב הרעש, הצעדות, האיומים והקללות של מפגיני הליכוד, שלדבריהם גם לא חסים על דיירי בית האבות ומשתמשים ברמקולים. אתמול אף נעצרו שני מפגינים שהתקרבו לביתו של בנט ולא הסכימו להישאר במתחם שהוקצה לטובת ההפגנה. עיריית רעננה יצאה לעזרתם של התושבים וראש העיר חיים ברוידא נפגש עם מפקד מחוז המרכז, ניצב משה ברקת, מה שהוביל לפרסום הגבלות על המוחים.

2 צפייה בגלריה
ההפגנה מול הבית של בנט
ההפגנה מול הבית של בנט
(צילום: דנה קופל )
כזכור, שכניהם של מנדלבליט ונתניהו בקיסריה עתרו לבג"ץ - אך שם הובהר להם כי זכות ההפגנה גוברת על בקשותיהם. כעת, כשהמשטרה בלחץ עיריית רעננה מטילה הגבלות על המפגינים, טען אחד מפעילי הליכוד המוכרים איציק זרקא, שמוביל את ההפגנות, כי גם הוא מתכנן להגיע עד בג"ץ.
בפוסט שפרסם ראש העיר נכתב כי "אני רואה בכך הישג ראשון ומשמעותי במאבק המתמשך למניעת סבל וטרדה של התושבים המתגוררים באזור. המתווה החדש הוא תולדה של שיח שקיימנו בשבוע שעבר עם הקצונה הבכירה של המשטרה. בפגישה העליתי את הדרישה לגיבוש מתווה מידתי לקיום ההפגנות באזור בית ראש הממשלה, שיגביל את ההפגנות לשלוש פעמים בשבוע: פעמיים בימי חול ופעם שלישית ביום שישי או לחילופין במוצאי שבת. בנוסף, יוטלו מגבלות על רעש חריג לאחר השעה 21:30, ותהיה בקרה משטרתית. זכות ההפגנה והמחאה עומדת לכל אחד, אך מה שהתרחש בשבועיים האחרונים ברעננה חצה גבולות ופגע בתושבי שכונה שלווה. תודה למשטרה על ההבנה וההחלטה לקבוע איזונים ונהלים חדשים באזור".
לדברי זרקא, "לא יכול להיות שמותר להפגין בבלפור ובקיסריה - וברעננה אסור. החלטת המשטרה לא מקובלת עלינו". זרקא רמז לקשר בין ראש העיר למפקד המחוז ודרש שתושבי רעננה יזדהו עם התושבים שמתגוררים סמוך למעונותיו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו. "עושים לנו איפה ואיפה", אמר בשיחה עם ynet. "אנחנו לא אלימים, ההיפך. אלה התושבים בשכונה שפועלים נגדנו באלימות פיזית ומילולית. למה מה שמותר לשמאל בהפגנות אסור לימין? הם מקללים אותי אז אני אקלל חזרה, אם יתקפו אותי - אתגונן".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, אין לערוך מחאות מול ביתו הפרטי של עובד או נבחר ציבור. מכוח פקודת המשטרה נקבעו תנאים לקיום מחאה באזור ביתו הפרטי של ראש הממשלה ברעננה בהיבטי המיקום, הזמן והקמת רעש. מחד, משטרת ישראל פועלת בכל עת על מנת לאפשר את חופש המחאה ומאידך, פועלת לצמצם ככל שניתן, את הפגיעה במרקם חייהם של התושבים".