איתמר בן גביר, מקום 3 ברשימת הציונות הדתית, מודיע כבר עכשיו כי יסכים להצטרף לקואליציה רק בתנאי שחוק החסינות ישונה ויאפשר גם לעצור את המשפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך נחשף הבוקר (יום ו') ב"ידיעות אחרונות".

עד שנת 2005 כל חבר כנסת נהנה מחסינות אוטומטית. לאחר שורת סערות סביב שימוש של ח"כים בחסינות החוק שונה, ומעתה ח"כ שרוצה להימנע מהעמדה לדין צריך לבקש באופן יזום חסינות מהכנסת וזו מחליטה אם לתת לו אותה.
כעת מצהיר בן גביר כי לא יסכים להיכנס לקואליציה בלי שתתחייב לחוקק חוק שאת הטיוטה שלו הוא כבר ניסח. על פי דרישתו, חוק החסינות ישונה ביחס לראש הממשלה ולשרים, ואלה ייהנו מחסינות אוטומטית שתוסר רק במקרה שבו הכנסת תצביע באופן אקטיבי בעד הסרת חסינותם.
סעיף נוסף, שהוא הדרמטי מכולם, מאפשר למעשה את עצירת משפטו המתנהל של רה"מ נתניהו. בטיוטת הצעת החוק שניסח בן גביר נכתב: "דין פלילי שהתנהל נגד חבר הממשלה טרם כניסתו של חוק זה לתוקף יעוכב תוך 30 ימים, ויחודש רק במידה שניטלה מחבר הממשלה החסינות לגבי האשמה הנדונה".
נתניהו נשאל אם יתמוך בכך היום בריאיון לרדיו חיפה, ואמר: "שטויות. התשובה היא לא. זה ספין תקשורתי ילדותי. המשפט מתנהל ואין שום סיבה לעצור אותו, מיום ליום התיקים נגדי קורסים ומתפוררים. וחוץ מזה יהיו לנו יותר מ-61 מנדטים גם בלי בן גביר, לכן כל הדבר הזה זה סתם קשקוש".
ראש הממשלה הוסיף כי "הוא לא תיאם איתי שום דבר, מקווה שהוא תיאם עם עצמו".
בתגובה לכך מסר בן גביר: "עם כל הכבוד וההערכה לראש הממשלה, עמדתי העקרונית היא שלא ניתן לקבל מצב בו היועץ המשפטי לממשלה מנהל את המדינה עם כוח בלתי מוגבל, כאשר ביכולתו לקבוע מי יהיו שרי הממשלה וראש הממשלה באמצעות הגשת כתבי אישום מופרכים שלא מאפשרים לשרים וראש הממשלה לתפקד בעצמאיות מוחלטת.
"הצעת החוק שאני מתכוון להניח על שולחן הכנסת אינה תלויה בזהות ראש הממשלה או שריה - אלא נכונה לכל ממשלה שהיא, גם אם היא ממשלת שמאל. הגיע הזמן ליטול את השלטון מהמשפטנים והפקידים שגנבו לנו את המדינה, ולהשיבו לידי נבחרי הציבור".