1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם ירושלים
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם ירושלים
מעבדה לבדיקות קורונה בהדסה עין כרם
(צילום: AFP)
943 בני אדם אובחנו אתמול (יום ב') עם קורונה - המספר הגבוה ביותר מ-22 באוקטובר. מתוך 52 אלף הבדיקות 1.8% חזרו עם תשובה חיובית. שיעור החיובים ללא בדיקות סקר עמד על 2.3%. מקדם ההדבקה R, שעליו מתבססים מקבלי ההחלטות בבואם לדון בהקלות בהגבלות, עומד על 1.07.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי חלה ירידה במספר המאושפזים בבתי החולים ומספרם עומד על 480. בנוסף חלה ירידה נוספת במספר החולים שמצבם קשה ומספרם עומד על 275. 120 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,811.
בבדיקות הסקר המוגדרות "הוראה" – למורים, גננות ותלמידים – רובם בארבעה יישובים מסוימים שנבחרו – אובחנו 49 נדבקים ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 2.5% - גבוה מהנתון הכללי.
בשבעת הימים האחרונים אובחנו 609 נדבקים בירושלים, 220 בנצרת, 170 בחיפה, 131 באום אל פחם, 115 בתל אביב יפו, 96 בעראבה, 90 ברהט, 74 בבני ברק, 73 במג'דל שמס, 72 בכפר קאסם, 67 באיכסאל, 65 בפתח תקווה, 65 ביפיע, 63 בראשון לציון, 62 ברמלה, 55 במג'ד אל-כרום, 54 בחולון ו-53 בטייבה.
בדו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר, הזהירו המחברים כי "בתמונה הכוללת, המשך ההקלות ללא הקפדה יתרה שתלווה אותן (מסכות, ריחוק חברתי, אכיפה וכד') בכלל המגזרים במדינה, צפוי להאיץ את רמת התחלואה ולהסיג לאחור את רמת השליטה שהושגה בהתפרצות המגפה".
הלילה אישר קבינט הקורונה את המתווה של שר החינוך יואב גלנט לפתיחת מערכת החינוך כולה ביישובים ירוקים וצהובים. לפי המתווה שאושר בקבינט, תלמידי התיכונים (י'-י"ב) יחזרו ביום ראשון הקרוב לבתי הספר ויצטרפו לתלמידי כיתות ה'-ו' שחזרו הבוקר לבתי הספר.
על-פי החלטת שרי הקבינט, ביום ראשון שלאחר מכן, 6 בדצמבר, יחזרו תלמידי חטיבות הביניים לבתי הספר. השרים קבעו כי המהלך ילווה בהגדלת כמות הבדיקות בקרב עובדי ההוראה והתלמידים. המתווה שאושר קובע כי תלמידי ז'-י"ב ילמדו בחצאי כיתות בלמידה משולבת - ויגיעו לפחות יומיים לבתי הספר.
לאחר ישיבת הקבינט התכנסה ועדת השרים לאזורים מוגבלים שהחליטה להטיל סגר על מג'ד אל-כרום ועל כפר מנדא למשך חמישה ימים מהיום ב-14:00, וכן להאריך את הסגר על עראבה בחמישה ימים.