עימות חריף נוסף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר הביטחון בני גנץ, והפעם על גבם של נכי צה"ל. ראש הממשלה הכריז בפגישה שקיים היום (חמישי) עם ארגון נכי צה"ל: "אבקש להעביר את הטיפול בנכי צה"ל ואת התקציבים בנושא למשרד ראש הממשלה". גנץ רתח על החתירה תחת משרדו ואמר: "אין תהום שביבי לא ירד אליה".
ראש הממשלה הגיע לבית הלוחם בתל אביב על רקע הטענות של נכי צה"ל על יחס מזלזל וקשיים בירוקרטיים שמציב מולו האגף לשיקום נכים במשרד הביטחון. בסיום הביקור אמר נתניהו כי נדרש "שינוי דרמטי" בטיפול בנושא. נתניהו הגיע מלווה בחבריו מסיירת מטכ"ל לשעבר, ומסיעת הליכוד כיום ח"כ אבי דיכטר וח"כ עוזי דיין.
נתניהו ציין: "צריך שינויים מבניים כדי שהיחידה שאמורה לשרת אתכם תשרת אתכם ולא אתם אותם. אנחנו נטפל בזה. אני שוקל להעביר את הטיפול בנכים ישירות למשרד ראש הממשלה כדי שתקציבים יובטחו ויועברו". ראש הממשלה נתניהו אמר כי מלבד העברת תקציבים הוא יפעל להעביר את חוק בית הלוחם ויטפל בשני נושאים: ביטול הקפאת זכויות הלוחמים משנת 2012 וביטול מבחן ההכנסה שנעשה לנכים.
4 צפייה בגלריה
ביקור בנימין נתניהו בבית הלוחם
ביקור בנימין נתניהו בבית הלוחם
נתניהו בבית הלוחם בת"א
(צילום: אוהד צויגנברג)
4 צפייה בגלריה
ביקור בנימין נתניהו בבית הלוחם
ביקור בנימין נתניהו בבית הלוחם
רה"מ וחברי הכנסת דיכטר ודיין עם נכי צה"ל. גנץ: "סיבוב כדי לקושש קולות"
(צילום: אוהד צויגנברג)
הוא התייחס למחלוקת עתידית אפשרית עם גנץ בנושא: "על שני הדברים האלה אני חייב לדבר עם שותפי לממשלה, עם בני גנץ. אם תהיה הסכמה נוכל להתקיים בזה. בגלל המבנה הפריטטי של הממשלה אנחנו תקועים עם השאלה הזאת ואפילו זה לא כפוף לרוב ומיעוט, ולכן אני מקווה שתהיה הסכמה גם בנושאים אלה. מה שחשוב יותר, זה אני אומר לכם ואני לא אומר את זה מן השפה אל החוץ ואני לא אומר את זה כיוון שאנחנו ערב בחירות, אני באמת בביקור הזה השתכנעתי שיש צורך בטיפול שורש עמוק ושאין ראויים מכם לקבל את השינוי הזה".
יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן, אמר כי "היום כבר כולם יודעים שאי אפשר להמשיך ככה וכי דרושה רפורמה ארוכה באגף שיקום נכים במשרד הביטחון. נדרשת רפורמה בטיפול, בהכרה בצרכים, השירות והיחס שניתן לנכי ונכות צה"ל והגיע הזמן שמדינת ישראל תצהיר במעשים ולא רק בדיבורים כי נכי צה"ל הם גיבורי ישראל שהקריבו את עצמם וגופם עבור המדינה. אני סומך על ראש הממשלה שיושיט ידו לנושא הזה".
4 צפייה בגלריה
עידן קלימן
עידן קלימן
"הגיע הזמן למעשים". קלימן
(צילום: ניצן דרור)
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ זעם על נתניהו. "לא דאג לנכי צה"ל במשך 12 שנות כהונה"
(צילום: הדר יואביאן)
בלשכת שר הביטחון זעמו על נתניהו. לפי אנשי גנץ משמעות דבריו בבית הלוחם היא חתירה להפקיע ממשרד הביטחון את האחריות לטיפול בנכי צה"ל.
"לתחמנות של ביבי אין מעצורים, אין גבולות ואין תהום שהוא לא ירד אליה. במקום לדאוג לנכי צה"ל במשך 12 שנות כהונה, הוא עושה עליהם סיבוב חודש לפני בחירות כדי לקושש עוד כמה קולות. זהו מהלך מביש וציני. נכי צה"ל הם גיבורי ישראל. עצוב שדווקא על גבם, ביבי מנהל קמפיין תחמני ומביך", נמסר בתגובה רשמית של לשכת גנץ.