מפלגת תקווה חדשה הציגה היום (ב') את החזון ותוכנית העבודה בתחום החינוך. יו"ר המפלגה ח"כ גדעון סער והמועמדת לתפקיד שרת החינוך ח"כ יפעת שאשא ביטון סיפרו במסיבת עיתונאים על התוכנית שכוללת שש רפורמות.
• כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
הרפורמה הראשונה שהוצגה מבטיחה לעשות שינוי במעמד המורה. לפי התוכנית, "במסגרת העלאת איכות המורים הנכנסים להוראה באמצעות תנאי סף, נקדם רפורמה בשכר המורים המתחילים ורפורמה מקיפה בהכשרתם".
בהתייחס לרפורמה שכוללת את התאמת לוח החופשות לשוק העבודה, הבטיחו בתקווה חדשה "לצמצם את הפער בין לוח החופשות של מערכת החינוך ללוח החופשות של שוק העבודה (76 ימים). נקצר את ימי הלימוד לחמישה בשבוע".
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
ח"כ שאשא ביטון
(צילום: קובי קואנקס)
רפורמה נוספת עוסקת בגיל הרך. לפי התוכנית, "נעביר את מעונות היום והפעוטונים (בגילים 3-0) לאחריות משרד החינוך כדי להבטיח רצף חינוכי ופדגוגי בגיל הרך. נחזק את הפיקוח לצד קידום מערך הכשרה מקצועי למטפלות ושיפור תנאי העסקתן. בנוסף, נדאג לבנות מעונות יום נוספים".
בתחום הניהול, הבטיחו בתקווה חדשה כי במסגרת הרפורמה ייקבעו "תגמול הולם למנהלים, מינוי לקדנציות של 8 שנים בלבד וגיוס של מנהלים איכותיים למערכת על ידי הסרת חסמים".
הרפורמה החמישית מוגדרת "התלמיד במרכז". לפי התוכנית של סער ושאשא ביטון, "נפעל להעצמת החוסן הרגשי והחברתי של התלמידים, תוך הגדלת שעות הייעוץ ומתן מענה רגשי. כמו כן, נערוך רפורמות במערך הבגרויות, שיביאו לצמצום מספרן לחמש קבועות: אנגלית, מתמטיקה, מדעים, מקצוע הומני ושפה/לשון.
"בנוסף, נתמקד בתיקון ושיפור הרפורמה בחינוך המיוחד, על מנת להעניק לילדי החינוך המיוחד את המעטפת הנחוצה ואנשי הצוות המתאימים".
ברפורמה השישית והאחרונה נקבע כי ייעשה "שינוי מבנה מערכת החינוך, כך שהיא תכלול הענקת אוטונומיה למנהלי בתי הספר".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער בריאיון באולפן
גדעון סער בריאיון באולפן
ח"כ סער
(צילום: הדר יואביאן)
ח"כ סער אמר כי לא הגיוני שלממשלה אין עדיין פתרון ואופק לתלמידי כיתות ה'-י'. "מה צריך לקרות כדי שהממשלה הרעה הזאת תתעשת ותתייחס לילדים שלנו? האם הממשלה מחכה ששנת הלימודים תסתיים כדי שהנושא הזה יירד מהפרק?", אמר סער.
ח"כ שאשא ביטון אמרה: "אנחנו דורשים שהממשלה תיתן סמכויות לראשי רשויות שיכולים להתמודד בצורה הטובה ביותר עם ניטור התחלואה והשבת מערכת החינוך. לצערנו גם בנקודת הזמן הזו, למרות שכבר התחילו להחזיר תלמידים למערכת, עדיין אין תוכנית מסודרת. גם בנקודת הזמן הזו אין פתרונות לכיתות ה'-י'".