2 צפייה בגלריה
תצלום לוויין
תצלום לוויין
המתקן שצולם
(צילום: AP)
חודש לפני חילופי השלטון בארצות הברית, צילומי לוויין מאיראן חושפים עבודות באזור מתקן הגרעין בפורדו - שנחשף בשנת 2009 ונמצא תחת אבטחה כבדה מחשש לתקיפה. מטרת המבנה שמוקם בימים אלה עדיין אינה ברורה, אך בסוכנות הידיעות AP דווח כי כל פעילות באזור עלולה לעורר דאגה כשהיא נחשפת בימיו האחרונים של דונלד טראמפ בבית הלבן.
2 צפייה בגלריה
תצלום לוויין
תצלום לוויין
תצלום לוויין
(צילום: AP)
לפי התיעוד מהלוויין, העבודות באתר התחילו בסוף ספטמבר וב-11 בדצמבר נראה שהקרקע נחפרה לקראת הנחת היסודות. המתקן נמצא סמוך לעיר הקדושה קום, וכ-90 ק"מ דרומית-מערבית לטהרן. המשלחת האיראנית לאו"ם לא הגיבה לצילומים שפורסמו, וכך גם פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שעוקבים אחר טהרן.
סוכנות הידיעות האמריקנית הגיעה אל תצלומי הלוויין ממשתמש בטוויטר שמציג את עצמו כישראלי. אחת התמונות פורסמה בחשבונו בתחילת השבוע, שם צוין כי מי שתיעד את האזור הם דווקא קוריאנים.

נכון להיום, איראן חזרה להעשיר אורניום בעקבות פרישתו של דונלד טראמפ מהסכם הגרעין - ומפרה בעצמה את התנאים שנקבעו. שיעור ההעשרה עומד כיום על 4.5% (כאשר הגבול העליון נקבע על 3.67%) - אך זה לא מנע מהפרלמנט האיראני להעביר חוק להעשרת אורניום עד לרמה של 20%, מרחק נגיעה מפריצה לנשק גרעיני. בינתיים, מומחים טוענים שלאיראן יש מספיק אורניום בשביל שתי פצצות אטום.