2 צפייה בגלריה
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
קברו של הקצין. נקבר בחלקה אזרחית באופן חריג
(צילום: גיל נחושתן)
אביו של קצין אגף המודיעין שמת לפני כשבועיים בכלא הצבאי אחרי שהואשם בעבירות חריגות, דחה אתמול (יום ה') את מה שהגדיר "דברים שקריים ולא נכונים שייחסו לו ומתפרסמים באתרים בעולם". האב סיפר שלמד על יכולותיו של בנו רק אחרי מותו, "ממנהלים ועובדים בחברת היי-טק שבה עבד". הקצין נקבר בקבורה אזרחית מכיוון ששוחרר מצה"ל כמה שבועות לפני מותו.
האב ציין עוד: "איבדנו את הבן הצעיר שלנו, ואפשר להבין כמה זה נורא". בסביבת משפחתו של הקצין אמרו שבניגוד לשמועות שהופצו, הוא לא שם קץ לחייו. במשפחה גם לא מפנים בשלב זה אצבע מאשימה כלפי הצבא. "משפחתו של הקצין מגנה את הפרסומים הזדוניים בעניינו של בנם ז"ל, פרסומים שאין קשר בינם לבין המציאות", מסר אמש הפרקליט שמייצג את המשפחה, עו"ד בני קוזניץ, והוסיף: "גם האשמות שיוחסו לבנם ז"ל מעולם לא הוכחו, כמו גם לא נבחנו עדיין טענותיו נגד האישומים. המשפחה עוסקת כעת בנסיבות מותו הטרגי של בנם ובמציאת האחראים לכך".
2 צפייה בגלריה
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
הקבר של הקצין שמצא את מותו בכלא
(צילום: יצחק טסלר)
הקצין נטמן לפני כשבועיים באופן חריג בחלקת קבורה אזרחית ולא בחלקה צבאית. על תלולית העפר נותרו אתמול זרי פרחים נבולים, עם שלט קטן ועליו שמו. "מדובר בבחור שהיה מוכשר ביותר", סיפר אדם המקורב למשפחה, "הוא היה תלמיד מצטיין, חכם מאוד, בעל יכולת חשיבה מדהימה. הוא סיים את לימודיו באוניברסיטה בגיל מאוד צעיר ועבד בחברות היי-טק. כל העתיד היה פרוש לרגליו, אבל הכל הסתיים בדרך נוראית". אחד מחבריו של הקצין הוסיף: "הוא היה מקובל חברתית ובעל מוטיבציה וסקרנות יוצאות דופן. היה בו את הרצון העז להצליח בתחומים אותם אהב, ושמענו שהוא גם הצליח בהם".
אמש התיר בית המשפט הצבאי לפרסם כי "הקצין לא הואשם בריגול או בעבירה של בגידה, ולא היה במגע עם סוכן זר ולא הופעל על ידו". במסגרת הפרשה הוטלו צווי איסור פרסום וצנזורה כבדה. לבקשת ynet באמצעות עו"ד ירון חנין ממשרד עורכי הדין ליבליך-מוזר-גליק, הותר לפרסם תחילה הקצין נעצר והואשם בספטמבר בעבירות שאסור לפרטן. ביום שלישי הקרוב ידון בית הדין שבקריה בבקשת ynet וכלי תקשורת נוספים להתיר לפרסם פרטים נוספים. לפי שעה אסור לפרסם באיזה עבירות חמורות וחריגות הואשם הקצין, שנסיבות מותו בכלא עדיין נחקרות בצה"ל.