1,828 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול (יום ד') מתוך 71,610 בדיקות. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר לפני כינוס ישיבת הממשלה שאמורה להכריע על הגבלות בחנוכה. שיעור החיוביים עומד על 2.6% ו-3% ללא בדיקות סקר.
318 חולים מאושפזים במצב קשה, 100 מהם מונשמים. 2,934 ישראלים נפטרו מפרוץ המגפה. מתחילת השבוע אובחנו 7,056 נדבקים חדשים. לפי ציון הרמזור, קריית ביאליק ואבו גוש הפכו לאדומות.
עוד יישובים שנצבעו אדום: ג'דיידה-מכר, זמר, עילוט ופקיעין. לעומת זאת, ערערה הפכה מאדומה לכתומה, רמת השרון ירדה מכתום לצהוב והיישובים הבאים שהיו צהובים נצבעו שוב ירוק: אורנית, יבנה, יהוד, נתיבות ורמת ישי. מנגד, אשקלון ומודיעין עברו מירוק לצהוב.
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון. ארכיון
(צילום: AFP)

הבוקר תתכנס הממשלה לישיבה מיוחדת שבה היא צפויה להכריז על סגר לילי מצומצם לימי חג החנוכה ביישובים יהודיים, ולאחר מכן בחגים הנוצריים ביישובים ערביים. שרי כחול לבן צפויים להתנגד לסגירת המסחר ושר האוצר ישראל כץ מתכוון לדרוש להזיז את שעת הסגירה ל-18:30 או 19:00. עם זאת, משרד הבריאות יאפשר כנראה למסעדות לפעול במתכונת של איסוף עצמי.
הממשלה תדון גם בקביעת מדדי תחלואה שמהם תעבור ישראל לריסון מהודק ולסגר מלא אם תהיה עלייה בתחלואה. על-פי הצעת משרד הבריאות, יש לעבור לריסון מהודק מ-2,000 חולים מאומתים ביום ומקדם הדבקה (R) של 1.30. המטה לביטחון לאומי (מל"ל) מציע מעבר לריסון מהודק ב-3,500 חולים ביום ומקדם הדבקה של 1.35.
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
(צילום: AFP)
לפי הערכת מומחים, אם מגמת התחלואה תימשך כפי שהיא - ישראל תגיע לריסון מהודק בתוך שלושה עד שישה ימים. אם לאחר מכן לא יירד מקדם ההדבקה מתחת ל-1 - לא יהיה מנוס, לדבריהם, מלהגיע לסגר מלא.
אתמול סימנו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין את התאריך לחיסון הראשון נגד הנגיף בארץ - 27 בדצמבר. לפי נתניהו, "ישראל ערוכה לבצע 60 אלף חיסונים ביום. זה לא מובן מאליו שישראל, מדינה קטנה עם תשעה מיליון אזרחים, מקבלת את החיסונים באותו זמן עם בריטניה ומדינות מובילות בעולם. זה הישג כביר למדינת ישראל", אמר נתניהו - אך סייג: "ייתכן שנאלץ להדק כמה מהמגבלות בימים הקרובים, ואני מבקש מאזרחי ישראל לא רק שיתוף פעולה, אלא שכל האזרחים יתחסנו".