מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי עדכן כי שיעור החיוביים לקורונה עומד על 1.8% מתוך כ-60 אלף בדיקות שנערכו אתמול. בתדרוך שהעביר הערב (רביעי) לכלי התקשורת אמר לוי כי מקדם ההדבקה היום גבוה יותר ממה שנקבע כיעד למתווה היציאה מהסגר. ynet העביר את דבריו של פרופ' לוי בשידור חי.
"בשבוע החולף נפטרו 64 חולים", הוסיף לוי. "אנחנו ממשיכים למפות את היישובים ונכון להיום אנחנו עם כ-15 רשויות אדומות. זה משרת את היציאה מהסגר על פי שיטת הרמזור בשבוע הבא".
1 צפייה בגלריה
חזי לוי
חזי לוי
פרופ' חזי לוי
(צילום: לע"מ )
"מקדם ההדבקה עומד היום על 1.06, כלומר גבוה מהמגמה שקבענו במתווה היציאה מהסגר", אמר פרופ' לוי. הוא הוסיף: "באשר לסקר תחלואה למורים, עד כה הניצול לא אופטימלי - כעשרת אלפים. בכל מקרה, סדר גודל של התחלואה - 2.1% מקרב הנבדקים".
בהתייחסו לסוגיית החיסונים אמר פרופ' לוי: "החיסונים יגיעו בסדר גודל של הרבעון הראשון והשני של 2021. אולי תגיע סנונית ראשונה בסוף דצמבר. באשר לקבוצה הראשונה שתקבל את החיסון, כרגע עוסקים בזה מבחינה אתית, משפטית ורפואית. כמובן שזה יושפע מקצב ההגעה של החיסונים והחיסונים שנוסו".
מנכ"ל משרד הבריאות אמר עוד: "נביא לארץ חיסונים שכולם עברו אישורים קפדניים ובדיקת תופעות לוואי. אני מעריך שלא יהיו תופעות לוואי קשות רבות, אבל אנחנו נבדוק ונדאג שיגיעו חיסונים שיעברו את כל האישורים".
פרופ' לוי ציין כי ישראל עוקבת אחרי העלייה בתחלואה בשטחי הרשות הפלסטינית והשפעותיה, והזהיר מהמשך ההקלות: "פתיחת הקניונים והשווקים ללא ספק היא אירוע שעלול להעלות את התחלואה, ולכן אנחנו פותחים בזהירות ולא את כל הקניונים אלא עושים פיילוט של 15 קניונים".

פרופ' דב שורץ, חבר בצוות המייעץ לקבינט הקורונה מאוניברסיטת בן גוריון, הזהיר היום מאיבוד שליטה בתחלואה. "בעוד שבועיים יהיה צריך להתפלל שלא נהיה באזור ה-2,000 נדבקים חדשים ליום", אמר בריאיון לאולפן ynet. "ה-R יצא משליטה, ויש לשים לב לשלושת מוקדי ההתפרצות המשמעותיים - בתי ספר, מסחר ואירועים המוניים כמו חתונות ומסיבות. אני לקחתי על עצמי את נושא מערכת החינוך, ובדקתי איך אפשר להקטין את הסיכוי שלה לתרום להדבקה.
לדבריו, ישראל בדרך לסגר שלישי. "אנחנו הולכים לעבור למצב של תוצאה שהיא לא נשלטת, כשלא נצליח לשלוט על מספר הנדבקים, יהיה סגר. כל גורם רוצה להרוויח במגרש שלו, הסוחרים במגרש שלהם, בעלי האולמות והחתונות במגרש שלהם, ואפילו שר החינוך במגרש שלו. כשכל הטריטוריות האלה יתחברו יחד - תהיה התפרצות בלתי נשלטת, וזו תהיה בעיה של ראש הממשלה".

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 457 חולי קורונה, 268 מהם במצב קשה. מדובר בירידה נוספת במספר החולים שמצבם קשה. מספר המונשמים נותר יציב והוא עומד על 120. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 2,822 חולי קורונה.
אתמול חזרו לבתי הספר תלמידי כיתות ה'-ו' במתכונת של למידה משולבת. לפי נתוני משרד החינוך, 27 בתי ספר ו-219 גני ילדים היו סגורים בשל תחלואה בנגיף הקורונה. 1,659 תלמידים ו-459 עובדי הוראה חולים.