אלפי חרדים הפגינו אמש (שני) בצומת בר אילן בירושלים במחאה נגד התוואי המתוכנן של הרכבת הקלה. בתיעוד מההפגנה נראית אלימות משטרתית קשה של אחד השוטרים במקום נגד מפגין. בסרטון שצילם צוות ynet נראה שוטר יס"מ מכה צעיר חרדי בראשו עד אובדן הכרה. הוא לא הגיש סיוע לצעיר ועזב את המקום. בעקבות התיעוד, במחלקה לחקירות שוטרים הודיעו שיפתחו בבדיקת התקרית.
3 צפייה בגלריה
שוטר מכה מפגין במהלך הפגנת החרדים בירושלים
שוטר מכה מפגין במהלך הפגנת החרדים בירושלים
מתוך תיעוד אלימות השוטר
(צילום: משה מזרחי)
3 צפייה בגלריה
שוטר מכה מפגין במהלך הפגנת החרדים בירושלים
שוטר מכה מפגין במהלך הפגנת החרדים בירושלים
מתוך תיעוד התקרית
(צילום: משה מזרחי)
3 צפייה בגלריה
חרדים הפגנה ירושלים רכבת קלה יס"מ
חרדים הפגנה ירושלים רכבת קלה יס"מ
המפגינים חסמו רחובות, הציתו פחים ויידו אבנים לעבר שוטרים. ההפגנה אמש
(צילום: שלו שלום)
המקרה התרחש בחצר בניין בצומת הרחובות צפניה ובר אילן בבירה, אחרי ערב שבו המפגינים התפרעו ותקפו שוטרים. 25 מפגינים נעצרו. מפגינים חסמו את הכבישים, הציתו פחי אשפה, עקרו רמזורים, מעקות וגדרות, השליכו אבנים לעבר שוטרים ואף הציתו טרקטור באתר בניה סמוך. כמו כן מפגינים קראו קריאות פוגעניות לעבר השוטרים כגון "נאצים" ואמרו לשוטרים ממוצא אתיופי "תחזרו לאתיופיה".
לאחר שהמשטרה פיזרה אותם התקהלו חלק מהמפגינים בחצרות הבניינים הסמוכים. באחד החצרות הללו החלו שוטרי יס"מ לדחוק את המפגינים לעבר גרם מדרגות צר שמוביל לרחוב אחר כדי לפזר את ההתקהלות. במהלך הדחיפות נראה שוטר יס"מ מכה במרפקיו את אחד המפגינים בראשו. בתיעוד ניתן לראות כי הצעיר מתעלף.
השוטר עזב את המקום עם עמיתיו, והם התעלמו מקריאות המפגינים לסייע. צוות ynet שנכח במקום הגיש לצעיר עזרה ראשונה עד ששב להכרתו.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך מחאה אלימה שהתקיימה אמש, מפגינים רבים הפרו את הסדר הציבורי באופן בוטה תוך פגיעה בתשתיות במרחב הציבורי, הצתת פחים וכלי רכב, יידוי ברזלים, אבנים ובקבוקי זכוכית לעבר כוחות המשטרה. הפרת סדר אלימה זו, הובילה לפציעתם של שישה שוטרים שפעלו במקום לשמירת החוק והסדר.
"בעקבות התנהגות המתפרעים נאלצו השוטרים להשתמש באמצעים לפיזור ההמון ובכוח על מנת להדוף את אותם פורעי חוק שלא נשמעו להוראות המשטרה, וחלקם אף נעצרו והועברו לחקירה. לצד זאת, מן הראוי שכל טענה כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום בצל האלימות הקשה שהופנתה כלפיהם - תופנה לבדיקה של הגורמים המוסמכים לכך כמקובל".