3 צפייה בגלריה
נשיא סוריה בשאר אסד ריאיון טלוויזיה
נשיא סוריה בשאר אסד ריאיון טלוויזיה
"שיחות עם ישראל לא על הפרק". נשיא סוריה בשאר אסד
נשיא סוריה, בשאר אסד, הבהיר הבוקר (חמישי) כי ארצו תהיה מוכנה לשיחות שלום עם ישראל "אך ורק כאשר ישראל תהיה מוכנה להשיב את אדמות סוריה הכבושות". בריאיון לרשת "ספוטניק" הרוסית הדגיש אסד כי לא מתקיימות כרגע שום שיחות עם ישראל: "תיאורטית, יש אופציה לקיום שיחות, אבל עכשיו התשובה היא לא".
לדברי אסד, "לא רואים אף מנהיג ישראלי שמוכן לקחת צעד אחד לעבר שלום". הוא הוסיף: "עמדתנו ברורה מאוד מאז תחילת שיחות השלום בשנות התשעים, כלומר לפני שלושה עשורים, כאשר אמרנו שעבורנו שלום זה עניין של זכויות, וזכויות זה אדמותינו. נוכל להגיע לנורמליזציה עם ישראל אך ורק כאשר נקבל את האדמות שלנו, המשוואה פשוטה למדי. אבל ישראל לא מוכנה לכך ומעולם לא הייתה מוכנה".
בסוף הריאיון הדגיש שוב: "אין כרגע שום שיחות עם ישראל, בשום פנים ואופן. זה לא על הפרק".
3 צפייה בגלריה
מטעי רמת הגולן
מטעי רמת הגולן
"ישראל לא מוכנה להשיב את אדמותינו הכבושות". מטעים ברמת הגולן, ארכיון
(צילום: יהודה ויינברג)
בריאיון התייחס אסד גם לדבריו של טראמפ מהחודש שעבר, ולפיהם רצה בשנת 2017 להתנקש בחייו. טראמפ אמר בריאיון ל"פוקס ניוז" שג'ים מאטיס, שהיה אז שר ההגנה שלו, התנגד למהלך: "רציתי לחסל אותו. הכנתי אותו לזה. מאטיס לא רצה".
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחצר ב הבית הלבן מדבר על הטיפול שקיבל אחרי שחלה ב קורונה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחצר ב הבית הלבן מדבר על הטיפול שקיבל אחרי שחלה ב קורונה
"התנקשות היא שיטת עבודה אמריקנית". טראמפ
(צילום: רויטרס)
"התנקשות היא שיטת עבודה אמריקנית", הגיב הנשיא הסורי. "זה מה שהם תמיד עשו, במשך עשורים, בכל מקום ובאזורים שונים בעולם, ואי לכך זה לא דבר חדש. עלינו לזכור תמיד שמזימות כאלה קיימות תמיד, ועלינו לצפות זאת. הם (האמריקנים, ד"ס) כובשים את אדמתנו ותומכים בטרור, ולכן זה באמת דבר צפוי. גם אם אין לנו מידע בנושא, זה דבר שהוא מובן מאליו".
אסד חזר בריאיון גם על ההכחשה שאין נוכחות של כוחות איראניים על אדמת סוריה: "זה דבר שמשמש כתירוץ להמשך כיבוש אדמותינו ותמיכה בטרור", טען.