משרד הבריאות מקצר את משך הבידוד הנדרש מחולי קורונה מאומתים ללא בדיקה חוזרת. על פי ההנחיה שהועברה מהמשרד לקופות החולים, חולה קורונה מאומת יוגדר מחלים אם עברו עשרה ימים מיום תחילת התסמינים ובתוספת של שלושה ימים נוספים ללא תסמינים (חום ותסמינים נשימתיים), ובלבד שיתקבל אישור רופא להגדרתו כמחלים.
הזמן המינימלי יעמוד על 13 ימים, ללא צורך בבדיקת החלמה. במקרה שלא ניתן לאתר את מועד הופעת התסמינים, חולה מאומת יוגדר מחלים לאחר עשרה ימים מקבלת התוצאה החיובית ובלבד שחלפו שלושה ימים לפחות מתום התסמינים. א-סימפטומטים יוגדרו מחלימים אם חלפו עשרה ימים מיום קבלת התוצאה החיובית.
3 צפייה בגלריה
מעבדות לבדיקת קורונה של צה"ל
מעבדות לבדיקת קורונה של צה"ל
ארכיון
(צילום: AFP)

עם זאת, תקופת הבידוד לאנשים שנחשפו לחולי קורונה מאומתים ולא קיבלו בעצמם תשובה חיובית עדיין נותרת בעינה - 14 יום.
במשרד הבריאות אמרו כי "בהתאם לעדכונים האחרונים של ארגונים בינלאומיים, בנושא תקופת ההדבקה של חולה מאומת, אימץ המשרד את המלצות ארגון הבריאות העולמי וקיצר את תקופת ההחלמה והיציאה מבידוד במקרים מסוימים".
לפי ההודעה הרשמית של המשרד, "קיצור תקופת הבידוד של החולה והגדרתו כמחלים יתבצעו על ידי רופא בלבד, על פי נתונים שונים, כמפורט בהוראת המנהל, ויביאו להגדרת החלמה מהירה יותר ולחסכון מובהק בכמות בדיקות ההחלמה הנדרשת".
3 צפייה בגלריה
פרופ׳ נחמן אש, ראש חטיבת הבריאות במכבי ומשנה למנכ״ל
פרופ׳ נחמן אש, ראש חטיבת הבריאות במכבי ומשנה למנכ״ל
פרופ׳ נחמן אש, ראש חטיבת הבריאות במכבי ומשנה למנכ״ל
(צילום: דפנה גזית )
3 צפייה בגלריה
שי כהן דבי
שי כהן דבי
שי כהן דבי. "שוחררתי מבידוד אבל טרם קיבלתי תשובה שלילית"
(צילום: ליאור קסון)
שי כהן דבי, איש יחסי ציבור בן 29 מתל אביב, קיבל הבוקר שיחת טלפון מקופת החולים שבמסגרתה עודכן בהנחיות החדשות ונמסר לו שהבידוד שבו שהה מסתיים היום: "אני כבר 22 ימים בבידוד ולא ציפיתי לזה, כי ידעתי שלפי ההנחיות המקסימום של הבידוד הוא 30 יום. קבעתי כבר בדיקת קורונה להיום אבל אני לא יודע מה יהיה עם זה. מה הסיכוי שלי להדביק מישהו כעת? אני יכול לנסוע לאימא שלי או לבקר את האחיינים שלי עכשיו? זה מטריד אותי כי עוד לא קיבלתי תשובה שלילית. רוב התסמינים עברו לי אבל פסיכולוגית זה קשה, כי אני בקושי רואה שמש ולא מדבר עם אנשים. כל היום כלוא בבית".
במכבי שירותי בריאות מעריכים שאלפי חולים יוגדרו כמחלימים וישוחררו מבידוד כבר בשעות הקרובות בעקבות ההנחיה החדשה, כל זאת לאחר תהליך של שחרור רופא. לפי הערכתם, צפויים להשתחרר כ-2,500 חולים מבוטחי מכבי מתוך למעלה מ-7,000.
ראש חטיבת הבריאות של קופת חולים מכבי, פרופ' נחמן אש: "השינוי הוא שינוי דרמטי מבחינתנו. הנוהל החדש מקל עלינו מאוד בשני דברים שאנחנו משקיעים בהם הרבה מאוד מאמצים. הנוהל הזה מצמצם מאוד את מספר הבדיקות למחלימים ויאפשר לנו לבצע את הבדיקות הללו בקרב אחרים ובכך לקטוע את שרשראות ההדבקה. בנוסף, זה גם מפחית את המאמצים שלנו לדגום בבית, מאחר שהבדיקות הללו מאוד יקרות ודורשות כוח אדם. גם זמן המעקב מתקצר וזה יביא להקלה מבחינת כוח האדם שנוכל להעביר למקומות אחרים".
על פי דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, אתמול (יום ג') אובחנו 1,971 נדבקים בנגיף הקורונה. מדובר במספר שיא של נדבקים ביממה - השיא הקודם היה ביום שלישי שעבר, 1,931. גם שיעור הבדיקות החיוביות נותר גבוה מאוד - 7.78%, דומה לזה של יום שני. מספר החולים קשה לפי דו"ח אמ"ן עלה באחד ל-257, אדם נוסף נפטר מסיבוכי הקורונה ומפרוץ המגפה נפטרו עד כה 425 איש. בסך הכול אובחנו 54,419 נדבקים בקורונה מתחילת המגפה, ומספר החולים הפעילים הגיע לשיא חדש - 31,011.