גבר בשנות ה-20 לחייו נהרג היום (ד') בתאונת דרכים חזיתית בגליל התחתון. הצעיר נלכד בתוך רכבו הפרטי מתחת למשאית, ועם חילוצו נקבע מותו. התאונה בין שני כלי הרכב אירעה בכביש 79 בצומת עילוט לכיוון צומת המוביל, וחילוצו של הנהג ארך כארבע שעות. למקום אף הוזמן מנוף מיוחד להרים את המשאית, על מנת שניתן יהיה לגרור מתחתיה את הרכב.
מדובר בכביש שנמצא בהרחבה ובמהלך העבודות אין לו שוליים, כך שהגישה למקום הייתה קשה במיוחד. רק לאחר חילוץ הרכב התאפשרה אליו גישה, וניתן היה לקבוע את מותו של הנהג. חוקרי תאונות דרכים הגיעו למקום ועיכבו את נהג המשאית. בעקבות התאונה הכביש נחסם בין ציפורי לסוללים.
2 צפייה בגלריה
תאונה תאונת דרכים צומת עילוט ב הגליל התחתון בין רכב פרטי ל משאית
תאונה תאונת דרכים צומת עילוט ב הגליל התחתון בין רכב פרטי ל משאית
התאונה בגליל התחתון, הלילה
(צילום: דוברות המשטרה)
פראמדיק מד"א תאופיק בסול סיפר ש"כוחות הכיבוי פעלו שעות ארוכות ובעזרת מנוף וטרקטור הוציאו את הרכב שנלכד בשלמותו מתחת למשאית וחילצו את הנהג מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה ביותר. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
בתאונה אחרת נהרג גבר בשנות ה-30 בתאונה חזיתית גם היא בין שני כלי רכב בכביש 90 (עוקף יריחו), צפונית לצומת בית הערבה שבאזור צפון ים המלח. לפי מד"א הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 בשעה 23:42. חובשים ופרמדיקים של הארגון ביצעו באיש פעולות החייאה שבסופן קבעו את מותו. ארבעה פצועים אחרים בתאונה, כולם במצב קל, פונו לבית החולים.
2 צפייה בגלריה
תאונה תאונת דרכים צומת עילוט ב הגליל התחתון בין רכב פרטי ל משאית
תאונה תאונת דרכים צומת עילוט ב הגליל התחתון בין רכב פרטי ל משאית
התאונה בגליל
(צילום: דוברות המשטרה)
פרמדיק מד"א נתי הרון וחובש בכיר במד"א יוסף אורלוב סיפרו: "כשהגענו, ראינו שני כלי רכב מעוכים על הכביש. באחד מכלי הרכב שבו נסעו 5 נוסעים, בכיסא שליד הנהג נלכד גבר כבן 37. הוא היה מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם פגיעה רב מערכתית. לאחר ניסיונות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו. ארבעה נוסעים נוספים טופלו כשמצבם קל".
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי עד יולי האחרון 125 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בתאונות דרכים בכביש 90, הרוג אחד בכל חודש בממוצע. מניתוח הנתונים עולה כי באותן שנים (2019-2010) נפגעו כ-3,500 בני אדם בתאונות דרכים בכביש ו-326 נפצעו קשה. בשנה שעברה נהרגו 13 בני אדם בתאונות דרכים בכביש האדום הסובל מבעיות תשתית מסכנות חיים.
"המדינה משקיעה מיליארדים במאבק בקורונה, אבל זונחת את שיפור התשתית בכבישים"
מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה אמר בחודש שעבר כי "מדינת ישראל משקיעה מיליארדי שקלים במאבק בקורונה כדי להציל אנשים ממוות אבל במקביל זונחת את שיפור התשתית בכבישים האדומים, כבישים שכל נסיעה בהם היא הימור על החיים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעמוד בהתחייבות שלהם ולהפוך את כביש 90 מכביש אדום לכביש בטוח וסלחני לטעויות הגורם האנושי".
פורסם לראשונה: 01:25, 06.08.20