הרמטכ"ל לשעבר מוכן לנהל את המאבק בקורונה, ומציב שורת דרישות: הרמטכ"ל הקודם, רא"ל גדי איזנקוט, מוכן להתייצב ולהתמנות מיד כפרויקטור של המאבק בנגיף. "אני חייל", אמר בשיחות סגורות. "אם קוראים לי אני מתייצב באופן מיידי לניהול האירוע הלאומי הזה".
2 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט
גדי איזנקוט
"אני חייל, אם יקראו לי - אתייצב". איזנקוט
(צילום: דנה קופל)
דבריו של איזנקוט נאמרו למקורביו לאחר שאלוף במיל' רוני נומה הודיע למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כי החליט לוותר על התפקיד. נומה ניהל את משבר הקורונה בבני ברק במהלך הגל הראשון, אבל החליט לא להתמנות למנהל המאבק בנגיף. בכל מקרה, פרויקטור עדיין אין, אף ששר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי ימנה כזה כבר לפני כשבוע.
בשיחות הסגורות אמר איזנקוט כי אם תהיה פניה רשמית אליו הוא יסכים לזנוח את כל עיסוקיו האזרחיים ולקחת פיקוד על האירוע, על רקע העלייה הגדולה בתחלואה, שכוללת גם עלייה במספר הנפטרים והחולים קשה.
ל-ynet נודעו התנאים שמציב הרמטכ"ל לשעבר על מנת לקחת פיקוד על המשבר. איזנקוט רוצה כי מי שימנה את הפרויקטור יהיה ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא שר הבריאות או מנכ"ל משרד הבריאות. הוא סבור כי תחת פיקוד משרד הבריאות ועם סמכויות כמעט אפסיות, כל פרויקטור שימונה - ייכשל בתפקידו.

בנוסף דורש איזנקוט כי כפרויקטור יתפקד תחת פיקודו הישיר של נתניהו ושל המועצה לביטחון לאומי, כדי שיוכל לתכלל את האירוע ולנהל אותו ברמה לאומית ובין משרדית, עם יכולת לנהל גם מערכים במשרד הביטחון. התנאי השלישי של איזנקוט הוא קבלת סמכויות ואחריות מראש הממשלה שיאפשרו לו "להוריד פקודות" במהירות רבה וביעילות.
שמו של הרמטכ"ל לשעבר כמנהל המאבק בנגיף הועלה על ידי האלוף במיל' טל רוסו, שערך מחקר עם צוות של אנשי מקצוע מתחומים שונים, במסגרתו הגיעו להבנה כי איזנקוט הוא האדם המתאים ביותר לנהל את האירוע.
2 צפייה בגלריה
טל רוסו
טל רוסו
טל רוסו. מקדם את מינוי איזנקוט לפרויקטור
(צילום: מוטי קמחי)
רוסו שאל את איזנקוט אם יסכים לכך - וקיבל תשובה חיובית. אלא שמאז איש לא פנה לאיזנקוט, גם לא כדי לבדוק אם יסכים להתמנות לתפקיד. גם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, לא שוחח עם איזנקוט ובדק איתו כיצד ניתן לקדם את מועמדותו.
במערכת הפוליטית סבורים כי נתניהו חושש מאיזנקוט ומסרב לקרוא לו לדגל בעיקר בגלל שיקולים פוליטיים. מאז שחרורו מצה"ל, שמו של הרמטכ"ל לשעבר הוזכר לא פעם כאלטרנטיבה מנהיגותית, אולם איזנקוט עצמו מסרב בינתיים להיכנס לפוליטיקה.
אדיר ינקו השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 23:46, 12.07.20