1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי )
עשרות רבות של שיחות, חלקן בשעות לילה מאוחרות וסמוך מאוד למועד ההדפסה, התקיימו בין השנים 2017-2015 בין ראש הממשלה נתניהו לבין מי שהיה עורך החינמון "ישראל היום", עמוס רגב. גם עם מחליפו של רגב בתפקיד, בועז ביסמוט, שמר נתניהו על קשר טלפוני צמוד.
את פירוט השיחות נאלצה לשכת ראש הממשלה לחשוף בעקבות עתירה שהגישו עו"ד שחר בן מאיר והעיתונאי רביב דרוקר, שכבר פרסם בעבר חלק מפירוט השיחות הרבות בין נתניהו לעורך החינמון.
מהפירוט שמסרה הלשכה עולה כי בשנת 2015 נערכו 73 שיחות בין נתניהו ורגב. בשנת 2016 התקיימו 58 שיחות ובשלושת הימים הראשונים של ינואר 2017 התקיימו שתי שיחות של נתניהו ורגב. השניים טענו מצדם כי הם חברים, ש"מדברים על תחומי עניין משותפים כמו היסטוריה וספרות", ולא על עניינים מקצועיים, אך תדירות השיחות, ושעות הלילה המאוחרות בהן חלק מהן התקיימו, סמוך למועד ההדפסה, מציגות תמונה שונה.
ריכוז השיחות הגדול ביותר המתועד בין נתניהו לבין עורך החינמון היה לקראת בחירות 2015: לא פחות מ-30 פעמים בחודש הבחירות ובחודשים שקדמו לו. בחודש מרץ, בו אירעו הבחירות, שוחחו השניים כ-20 פעמים. בשערי החינמון בבקרים שלאחר אותן שיחות ליליות הופיעו כותרות ששיקפו רק את המסר שביקש נתניהו להעביר.
כך למשל: ב־16 במרץ 2015, יום לפני הבחירות, נתניהו שוחח עם רגב שלוש פעמים. על פי הפרסום של דרוקר אמש בחדשות רשת, השיחה הראשונה נערכה בשעה 20:59, פעם נוספת ב-22:50 ואילו שיחה שלישית בין ראש הממשלה לרגב מתקיימת בשעה 23:17 – סמוך מאוד ל"דד ליין", המועד האחרון להדפסת העיתון. הכותרת בשער למחרת תקפה את ביטול הסכם הרוטציה בין יצחק (בוז'י) הרצוג לציפי לבני תחת הכותרת: "הזיגזג של לבני והרצוג".
בחודש אפריל 2017 מונה בועז ביסמוט לעורך הראשי של החינמון במקומו של רגב. לשכת ראש הממשלה מסרה נתונים לגבי שיחות של השניים במשך חודשיים בלבד.
באותם חודשיים שוחח נתניהו עם ביסמוט 17 פעמים, וגם כאן התרחשו לפחות חלק מהשיחות סמוך לשעת ההדפסה של העיתון. הנה דוגמה אחת: באחד הלילות משוחחים ביסמוט ונתניהו פעמיים: שיחה ראשונה ב-19:50 ושנייה ב22:09. למחרת בבוקר מצניע החינמון ידיעה אודות פרשת הצוללות.
במסגרת העתירה ביקשו דרוקר ובן מאיר מידע גם על השיחות בין נתניהו ובין איל ההימורים שלדון אדלסון, בעלי החינמון, אך המידע לא הועבר על ידי משרד ראש הממשלה.
מסביבת רה״מ נמסר: "הפרסום רק מוכיח את טענתו של ראש הממשלה נתניהו שהשיחות שקיים עם 'וואלה' היו מקובלות ופחותות בהרבה משיחותיו עם אמצעי תקשורת אחרים. הסקאלה הייתה מתפוצצת אם היו בודקים פירוט שיחות דומה מלפיד, ליברמן או בנט, שקיבלו סיקור חיובי אדיר מ'ידיעות אחרונות' וקיימו אינספור שיחות עם נוני מוזס. העובדה שלא בדקו זאת מוכיחה שמדובר באכיפה בררנית ובהמצאת סטנדרט פיקטיבי לגבי מה שמקובל או מה שחריג, בלי לבדוק את הסטנדרט הקיים אצל פוליטיקאים אחרים".