אחרי שנים ארוכות של זיקה למשטר אסד והימנעות מהזדהות רשמית עם ישראל, חל הבוקר (יום חמישי) צעד נוסף של התקרבות בין ראשי הדרוזים בצפון רמת הגולן, למדינת ישראל. ראשי מועצות מג'דל שמס ועין קיניא, דולאן אבו סלאח ו-ואיל מוגרבי, העומדים בראש שניים מארבעת כפרי הדרוזים בגולן, עמדו לצד קציני צה"ל בצפירה לזכר ששת המיליונים במג'דל שמס.
המחווה שמעידה על התקרבות נוספת בין דרוזי הגולן למדינה התרחשה במרכז הכפר הגדול של הדרוזים בגולן, למרגלות הר החרמון, עם מפקד אוגדה 210 החולשת על הרמה, תת אלוף רומן גופמן, וראש חטיבת תומכ"א באכ"א, תת אלוף אמיר ודמני. לפי גורמים בצה"ל, מדובר בפעם הראשונה שמתקיים ביום השואה אירוע כזה. אבו סלאח אמר ל-ynet: "היום הזה עבורנו זה יום של זיכרון קשה, ביום הזה אנו עומדים לצד אחינו היהודים ומצדיעים לזכר הנרצחים בשואה. זהו יום חשוב מאוד וזכרם של הנרצחים יישאר נצור לעד. האירוע הזה צריך להיות מונהג בכל שנה, שנעמוד עם אחינו היהודים ונזכור את הקורבנות".
דרוזים רבים בגולן נמנעו מגיוס לצה"ל או מקבלת תעודת זהות ישראלית וחלקם אף תמכו באסד במהלך מלחמת האזרחים במדינה הסמוכה, מתוך חשש שבעתיד תשוב השליטה הסורית לרמה. אך בשנים האחרונות חלה מגמה שקטה של התקרבות לשלטון הישראלי, ובעיקר לצה"ל. בשיאה של המלחמה שהשתוללה מעבר לגבול, בפיקוד הצפון הבטיחו לתושבים שלא יעמדו מנגד אם המורדים בסוריה יתקפו את קרובי משפחתם שבכפרים הסמוכים לגבול, ובמקביל יותר ויותר צעירים דרוזים מהאזור הביעו כוונה ומעשה להתגייס לצה"ל.
בצבא ממעטים לדבר על התהליך בשל הרגישות של הקהילה הדרוזית בגולן, המהווה מחצית מתושבי הרמה, אך כבר בקרוב צפוי אירוע רשמי וראשון מסוגו להתקרבות נוספת בין הצדדים. אחרי יוזמות משותפות בתחומי החינוך והתמיכה בקהילה, בסוף החודש יתקיים "שבוע האחווה", במסגרתו צה"ל ואוגדה 210 יערכו תצוגת אמצעי לחימה הדומה לזו שנערכת בבסיסים הפתוחים ביום העצמאות.
טנקים וכלי רכב צה"ליים לצד אמצעי לחימה יוצגו לתושבים הדרוזים בבקעת יעפורי שבין הכפר מסעדה למג'דל שמס, במטרה להזמין את התושבים הדרוזים בפרט ותושבי הרמה בכלל, להיחשף לעשייה הצבאית ולהעמיק את הקשרים בין הצבא לתושבים.