רכז ביטחון ירה למוות בצהריים (שלישי) בצומת גוש עציון בפלסטיני שהיה חמוש בסכין, ולפי החשד ניסה להשתמש בו לטובת ביצוע פיגוע. אין נפגעים נוספים.
בצה"ל אמרו כי פתחו בסריקות אחר חשודים נוספים. כביש 367 נחסם לתנועה לשני הכיוונים בעקבות ניסיון הפיגוע.
2 צפייה בגלריה
נסיון פיגוע בגוש עציון
נסיון פיגוע בגוש עציון
זירת התקרית
(צילום: הצלה ללא גבולות)
2 צפייה בגלריה
עאהד אחליל
עאהד אחליל
עאהד אחליל
המחבל, עאהד אחליל, הוא תושב העיירה בית אומר שצפונית לחברון, שקרובה למקום שבו ניסה להוציא לפועל את הפיגוע. כוחות הביטחון הגיעו לביתו כדי לתחקר את בני משפטו ולערוך חיפוש.
לפי התחקיר שנערך בצה"ל, רכז הביטחון הבחין באחליל עוקב אחרי אזרח. הרכז ניגש אל המחבל, וזה שלף סכין קצבים והשליך אותה לעברו. אז ירה הרכז במחבל ונטרל אותו. למקום הגיע גם חייל וירה באוויר. לאחר מכן מת המחבל מפצעיו.
ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, טען כי "ניסיון הפיגוע הסתיים כמו שצריך להסתיים כל ניסיון פגיעה חבלנית במדינת ישראל, ללא נפגעים וכשהמחבל מחוסל". לדבריו, "אנחנו מברכים את את התושב הגיבור שזיהה סכנה ופעל במהירות, נחישות ודיוק והביא לתוצאה נדרשת. לאויבנו נאמר שהם ממש לא מפחידים אותנו ובוודאי לא יגרמו לנו להיחלש במשימת ההתיישבות. ההפך הוא הנכון: אנחנו כאן לנצח, נבנה את גוש עציון, נרחיב ונפתח את המקום המדהים הזה, יחד עם כלל יהודה ושומרון. זוהי נחלת אבותינו ואנחנו מקווים שבמהרה גם תהיה חלק ריבוני ממדינת ישראל".
בתחילת השבוע נפצעה רבקה טייטל באורח קשה מיידוי אבנים בכביש 465, סמוך לכניסה ליישוב נווה צוף שבבנימין. טייטל, אשתו של המחבל היהודי ג'ק טייטל, הייתה ברכב עם שניים מילדיה, שלא נפגעו. כוח צה"ל עצר כעבור שעות של מרדף חשודים במעורבות באירוע.