פיצוץ גדול גרם הבוקר (שבת) לקריסה של בניין בעיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה והוביל לנזקים גם בסביבתו. מדובר באירוע פנימי ברצועה ולא בתקיפה של צה"ל, אך ראש תחום תקשורת ערבית בדובר צה"ל, סגן-אלוף אביחי אדרעי, האשים: "זו תוצאה של אחסון אמצעי לחימה בבתי אזרחים".
כתוצאה מהפיצוץ נפצעו 36 בני אדם, שפונו לבתי חולים במצב בינוני וקל. שישה בניינים בסביבת הבניין שנהרס לחלוטין ניזוקו באופן משמעותי, ועוד 20-15 בניינים ספגו רסיסים. משרד הפנים של חמאס ברצועת עזה הודיע על פתיחת חקירה לבירור נסיבות המקרה.
לדברי סא"ל אדרעי, "הסיפור של הבית הזה הוא סיפורם של בתים רבים ברצועת עזה שהפכו למחסני אמל"ח, ציוד צבאי ורקטות של ארגוני הטרור. מי שמשלם את המחיר בסוף הם האזרחים החפים מפשע".
3 צפייה בגלריה
פיצוץ והרס בעיירה בית חאנון בצפון הרצועה
פיצוץ והרס בעיירה בית חאנון בצפון הרצועה
15 נפצעו. הבניין שקרס בבית חאנון
הפיצוץ נשמע היטב ביישובי העוטף, ופטריית העשן שליוותה אותו נראתה משטח ישראל. השגרה בעוטף מתוחה תמיד, ורק ביום שלישי האחרון התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב.
ההתרעה שפיקוד העורף הפעיל הייתה בשטח פתוח משום ששם זוהה מקום הנפילה העתידי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בעקבות הירי תקפו טנקים של צה"ל עמדות חמאס בעזה.
כמה ימים קודם לכן נורו מהעיירה בית חאנון שתי רקטות אל הים באזור אשדוד. גם אז לא הופעלה אזעקה. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "זוהו שני שיגורים מצפון רצועת עזה לעבר מרחב החוף באזור אשדוד אשר לא הפעילו התרעה".
בתגובה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יעדי חמאס שהוגדרו כ"סדנאות לחפירת מנהרות". כיפת ברזל לא שיגרה טילים מיירטים מכיוון שהרקטות זוהו מיד ככאלה שייפלו בים.
צה"ל מסר לאחר התקרית כי הוא "רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור נגד ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".