2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה באולפן ynet
אמיר אוחנה באולפן ynet
השר אמיר אוחנה
(צילום: שאול גולן)
ייצוא צרכני זנות ישראלים לדובאי מזעזע כמובן גם אותי. בטח אחרי קריאת כתבה מהסוג שפורסם בסוף השבוע ב"ידיעות אחרונות", ולפיה "חבורות-חבורות של גברים – צעירים, הייטקיסטים, מכל הסוגים – שמגיעים לעיר עם אלפי דולרים בכיס, אפס ייסורי מצפון בלב, ומטרה אחת: לשכב עם כמה שיותר נשים בזנות". ועדיין צריך להבהיר: מה שקורה בדובאי הוא אמנם לא פחות ממזעזע, וטוב מאוד לחשוף אותו ולצאת בקול ברור נגדו, אבל איפה אתם חושבים שלמדו אותם גברים ישראלים שנשים הן מוצר צריכה? שלקנות גוף של אישה ללילה זה דבר סביר?
במדינת ישראל עדיין מנוצלות 14 אלף נשים בזנות, 3,000 מתוכן קטינות וקטינים. כמו התיאור המחריד בכתבה על גלריית תמונות שמוצגת לתייר הישראלי בדובאי, שממנה הוא בוחר לפי העדפתו את "המוצר" שיקנה לשעות הקרובות, כך גם בישראל. בין אם בזירות זנות הרחוב, שאותן עדיין פוקדים מדי לילה כלי רכב ונהגים, מחפשים אחר טרף, כן, גם בעת מגפה מדבקת שמועברת ברוק; ובין אם באתרי אינטרנט עתירי טראפיק, חלקם עם עשרות אלפי משתמשים, שבהם מפורסמות תמונות הנשים.
ייצוא של צרכני זנות הוא לא תופעה חדשה בישראל. ההתנהגות הברברית של גברים ישראלים במועדונים בבורגס, תאילנד ואפילו באומן היא עובדה מוכרת כבר שנים רבות. כשקידמנו את החוק לאיסור צריכת זנות בישראל ידענו שהמשימה שלנו היא מעל הכול חינוכית. הרי בטח לא נרצה לעודד את צרכן הזנות הישראלי לטוס לנצל נשים זרות מעבר לים, זה בטח לא מוסרי יותר בעינינו.
מי שלא רוצה להצטרך להתבייש בצרכן הזנות הישראלי בעולם צריך להצטרף לאמירה שבשום מקום לא ראוי לצרוך זנות. צריך לאכוף ביד רמה את החוק האוסר על צריכת זנות בארץ
כשהחוק קודם, אפילו לפני שאושר סופית בכנסת, כבר ראינו שהמסר עבר. שבוע אחרי שבוע שמעו בארגוני הסיוע מעוד ועוד נשים על החלטתן לצאת מהזנות ועל כך שיש פחות ופחות לקוחות. בעלי בתי הבושת נאלצו לשנות את שיטת הבונוסים ובמקום, למשל, להעניק בונוס על הלקוח ה-11, עברו לבונוס בלקוח החמישי. פשוט כי יותר מדי פעמים כבר לא הגיע הלקוח ה-11.
אבל אז נכנס השר אמיר אוחנה למשרד לביטחון פנים, ועצר בגופו את הגל החיובי שקידמנו. שר בישראל החליט על דעת עצמו שחקיקה של הכנסת (ועוד כזו שעברה פה אחד בכל הקריאות) לא צריכה להיכנס לתוקף. פעם בגלל שלא הותקנו תקנות רשות בחוק (שהוא היה אמון להתקין כשר למשפטים ממש רגע קודם), פעם כי תקציבי השיקום לא היו מספקים לטעמו (אף ששר הרווחה הודיע שהוא ערוך ובשנה הזו עברו כבר 32 מיליון שקל לצורך כך).
2 צפייה בגלריה
ניצן כהנא מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות
ניצן כהנא מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות
עו"ד ניצן כהנא
(צילום: אביגיל עוזי)

מי שלא רוצה להצטרך להתבייש בצרכן הזנות הישראלי והתנהגותו בעולם צריך להצטרף לאמירה שבשום מקום לא ראוי לצרוך זנות. בהתאם, כל עוד זה בשליטתנו, צריך לאכוף ביד רמה – כאן אצלנו בארץ - את החוק האוסר על צריכת זנות. התמהמהות של השר אוחנה בחתימה על הצו שמאפשר את אכיפת החוק מעבירה לצרכני הזנות את המסר ההפוך, שאומר להם בחצי קריצה – אולי זה לא כזה נורא שתנצלו מינית נשים.
בעקבות עתירה לבג"ץ של המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות התחייב השר אוחנה שיחתום עד סוף השנה על הצו המאפשר את אכיפת החוק. אין שום סיבה שימשיך להתמהמה. את הזוועה הזו צריך לעצור, עכשיו.
  • עו"ד ניצן כהנא הובילה לחקיקת החוק לאיסור צריכת זנות
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com