יהיה חם בזמן הצום, אפילו חם מאוד: מזג האוויר צפוי להיות נוח ונעים בסוף השבוע, אך המגמה צפויה להתהפך בתחילת השבוע הבא וביום שני, יום הכיפורים, אף צפוי להיות שרבי.
הערב (חמישי) והלילה יהיה מעונן חלקית ונוח יחסית, בהרים יהיה מעט קריר. מחברת החיזוי מטאו-טק נמסר עוד כי מחר, יום שישי, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם טמפרטורות רגילות לעונה. בבוקר ובלילה יש סיכוי לטפטוף בחוף.
2 צפייה בגלריה
העיר העתיקה
העיר העתיקה
העיר העתיקה בראש השנה
(צילום: EPA)
הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 32-20, קצרין 30-18, צפת 26-17, טבריה 35-23 , נצרת 30-20, חיפה 30-24, תל אביב 30-24, ירושלים 27-17, אשקלון 30-24, עין גדי 35-27, באר שבע 31-19 , ערד 30-17, מצפה רמון 27-16, אילת 36-25.
צחי וקסמן, חזאי מטאו-טק, אמר היום לאולפן ynet כי שלושת הימים הקרובים יהיו נעימים ונוחים, אבל זה ישתנה לקראת יום הכיפורים, שיחול בתחילת השבוע הבא, אז צפוי להיות חם במידה ניכרת מהממוצע.


"בשבת הקרובה יש בהחלט סיכוי שאלה שיתעוררו מוקדם מאוד בבוקר, יראו פה ושם ענני גשם בודדים שעשויים להיווצר מעל מישור החוף וצפון הארץ", אמר וקסמן. "מזג האוויר יהיה נוח בסוף השבוע הזה, אבל אז מתהפך הגלגל ושוב תהיה עלייה ניכרת מעל הממוצע.
"יום כיפור יהיה חם ואפילו חם במידה ניכרת מהממוצע בסוף ספטמבר", אמר וקסמן. "כדי לסבר את האוזן אתן לכם כמה דוגמאות, בירושלים הממוצע בסוף ספטמבר הוא קרוב ל-29-27 מעלות, ומה שצפוי להימדד זה בין 34 ל-35. בתל אביב, שבה הממוצע הוא 29-28, יימדדו קרוב ל-33".
עם זאת וקסמן מרגיע מעט את הצמים, ואומר כי החג יהיה "חם מהממוצע די משמעותית, אבל זה לא קיצוני בהשוואה לגלי החום שכבר הרגשנו וחווינו בחודש האחרון. לא יהיו מעל 40 מעלות בחלק מהאזורים כמו שכבר ראינו".
2 צפייה בגלריה
חופי הכנרת ריקים ממתרחצים בעקבות הסגר
חופי הכנרת ריקים ממתרחצים בעקבות הסגר
חופי הכינרת ריקים ממתרחצים בעקבות הסגר
(צילום: יוני דותן, יחידת פיקוח איגוד ערים כינרת)
עוד נתון מעניין שמציין וקסמן הוא כי "ספטמבר הנוכחי יירשם כנראה בהיסטוריה כחודש החם ביותר מתחילת המדידות, יש לו סיכוי טוב לזכות בתואר הנחשק הזה. נקווה מאוד שאוקטובר יביא איתו רוחות מערב קרירות יותר".
וקסמן אף אמר כי יום כיפור הקרוב יהיה חם יותר מימי הכיפורים בשנים האחרונות. "יש איזו סטיגמה ליום כיפור שתמיד יש חמסין, מבדיקה שערכנו זה לא ממש נכון. מובן שכיפור חל בראשית תשרי, אז עדיין חם בארץ, אבל חמסין לא בכל שנה מתרחש בכיפור, בשנים האחרונות הוא לא היה והשנה בהחלט יהיה חם יותר". לדברי וקסמן, החום ילווה אותנו עד אמצע שבוע הבא, כנראה עד יום רביעי, ורק אז נראה הקלה.
ביום שבת יהיה מעונן חלקית ונוח יחסית, בשעות הבוקר כאמור ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה. בערב תחול התבהרות וייעשה קריר, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.
ביום ראשון, לאחר בוקר קריר יחסית, תחול עלייה בטמפרטורות וירידה בלחות, וייעשה חם מהרגיל לעונה ולח בחוף. אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף. בערב החג ישרור מזג אוויר נוח.
ביום שני, יום הכיפורים, יהיה בהיר, חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל ברצועת החוף. אחר הצהריים ינשבו שם רוחות צפוניות ערות.
בתוך כך, מטאו-טק פרסמה את תחזית המשקעים בישראל לסתיו ולחורף הקרובים. על פי התחזית, עונת המשקעים הקרובה צפויה להיות פחות גשומה מעונות המשקעים הקודמות, וקיימת אף אפשרות לחורף יבש מהממוצע. יחד עם זאת, לא מן הנמנע שיפקדו את הארץ פרקי גשם משמעותיים מדי פעם. יש לציין כי תחזיות עונתיות מדויקות פחות מהחיזוי היומי השוטף.