1 צפייה בגלריה
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
חיסוני פייזר בבית שמש, ארכיון
(צילום: AFP)
מגמת הירידה בתחלואה נמשכת: משרד הבריאות עדכן כי אתמול (יום ראשון) אובחנו 669 חולי קורונה, כשמקביל נמשכה הירידה באחוז הבדיקות החיוביות היומיות - שעמד על 1.5 אחוז מתוך יותר מ-46 אלף בדיקות. מקדם ההדבקה נותר ללא שינוי והוא עומד על 0.62.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים כעת 529 חולי קורונה במצב קשה, ומספרם ממשיך לרדת. לשם השוואה, ביום ראשון שעבר היו מאושפזים 631 חולי קורונה במצב קשה בבתי החולים, ובשיא הגל השלישי היו יותר מ-1,200 מאושפזים כאלה.

למרות הנתונים הטובים, בדו"ח היומי של אמ"ן ומרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה צוין כי "התחלואה עדיין רחבה ולכן יש להיזהר משאננות, להמשיך לעטות מסכה כנדרש ולהקפיד על הנחיות ההתקהלות - בפרט לקראת יום הבחירות וחג הפסח המתקרב".
עד כה ניתנו 9.7 מיליון חיסונים ל-5.2 מיליון מתחסנים, ו-4.3 מיליון בני אדם כבר זכאים לתו הירוק. במקביל לירידה במספר החולים במצב קשה נרשמה גם ירידה במספר המונשמים בבתי החולים, שעומד כעת על 198. לשם השוואה, לפני כחודש מספר המונשמים עמד על יותר מ-260.
פרופ' יהודה אדלר, קרדיולוג בכיר ויועץ קורונה לעיריות ראשון לציון והרצליה, אמר ל-ynet כי "העובדה שכולנו נשב לאחר שנה של ריחוק משפחתי עם משפחותינו כדי לחגוג את הסדר היא האמירה האופטימית ביותר לגבי הימצאותנו בדרך החוצה מהמשבר. יחד עם זאת יש להמשיך ולנהוג בזהירות. ראינו את הנזק שנגרם מווריאנט אחד, והסיכוי לווריאנטים אחרים עדיין קיים. על כן יש להמשיך ולעטות מסכות, לנהוג בריחוק חברתי ככל הניתן וללכת להתחסן".