החגיגות לציון 72 שנה לעיר אילת ולהנפת דגל הדיו באום רשרש התקיימו אחר הצהריים (יום א') כשברקע עימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע לטקס אף שלא היה מתוכנן לעשות זאת, לבין ראש העיר מאיר יצחק הלוי, המתמודד במקביל בבחירות הארציות מטעם מפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער.
כמה שעות לפני הטקס פרסם יצחק הלוי פוסט בפייסבוק שבו טען שהטקס - שבאופן מסורתי הינו ממלכתי וא-פוליטי - קיבל באמצע השבוע שעבר תפנית עם ההודעה של נתניהו שלפיה החליט לקחת בו חלק.
לדברי יצחק הלוי, לפני חודשיים נקבע שאורחי הכבוד בטקס יהיו נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל לשעבר ויליד אילת גדי איזנקוט, וכנציגת הכנסת הוזמנה ח"כ יפעת שאשא ביטון (התמודדות גם היא מטעם תקווה חדשה). "להפתעת כולם", כתב ראש העיר, "בליל רביעי קיבלתי הודעה ממרכז ההסברה שראש ממשלת ישראל החליט להגיע לטקס. הכנסת ביטלה את השתתפותה של ח"כ שאשא ביטון. למחרת נשיא המדינה ולאחריו הרמטכ"ל הודיעו על ביטול השתתפותם בטקס משום הפגיעה בממלכתיות והכנסת פוליטיקה לאירוע".

4 צפייה בגלריה
רה"מ נתניהו בטקס 72 שנים לשחרור העיר אילת
רה"מ נתניהו בטקס 72 שנים לשחרור העיר אילת
נתניהו בטקס באילת. "תחזור להיות עיר תוססת"
(צילום: דודו בכר)
4 צפייה בגלריה
מאיר יצחק הלוי בכנסת
מאיר יצחק הלוי בכנסת
מאיר יצחק הלוי. "אירוע מדאיג"
(צילום: אורן בן חקון)
4 צפייה בגלריה
רה"מ נתניהו בטקס 72 שנים לשחרור העיר אילת
רה"מ נתניהו בטקס 72 שנים לשחרור העיר אילת
(צילום: דודו בכר)
4 צפייה בגלריה
הפגנת הדגלים השחורים בשל ביקור נתניהו בעיר אילת
הפגנת הדגלים השחורים בשל ביקור נתניהו בעיר אילת
הפגנת הדגלים השחורים ליד הטקס
(צילום: מאיר אוחיון)
הוא הוסיף כי בבוקר הגדילה לשכת ראש הממשלה לעשות וביקשה לשנות את הליינאפ שנקבע לטקס ואושר על ידי מרכז ההסברה: "זה אולי הוא אירוע קטן המתרחש באילת, אך לטעמי הוא אירוע מדאיג, חמור ומסוכן, המלמד יותר מכל על הדרך שבה ראש הממשלה מנהל את המדינה בשנתיים האחרונות. ניהול האומר 'אני במרכז וכל השאר לא חשוב'. ניהול האומר שהקרקס הפוליטי קודם לכל ולא משנה מה המחיר".
במהלך הטקס ניכר מתח רב בין נתניהו ליצחק הלוי, שבנאומו הזכיר את ביטול השתתפותם של הנשיא ריבלין ואיזנקוט. "לצערי, מסיבות שנומקו על ידם כממלכתיות, החליטו לא להשתתף בטקס. חבל לנו מאוד", אמר.
יצחק הלוי גם עקץ את הממשלה ואת העומד בראשה על כך שההבטחות כלכליות שניתנו לאילת לא יושמו: "השנה תקוותי שההבטחות יהפכו מדיבורים למעשים".
נתניהו לא הגיב ישירות על הדברים. בנאומו הוא הבטיח שבקרוב בתי המלון בעיר ייפתחו למי שיציג תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית: "אילת תחזור להיות עיר תוססת, שוקקת חיים, הומה מבקרים ומטיילים. היעד שלי הוא להכפיל את מספר התושבים ל-100 אלף עם דיור, תעסוקה ואיכות חיים".
מול מתחם אום רשרש שבו התקיים הטקס נערכו שלוש הפגנות: אחת של הדגלים השחורים נתניהו, השנייה של תומכי ראש הממשלה ושלישית נגד פעילות קו צינור הנפט של קצא"א.