2 צפייה בגלריה
תלמידים במודיעין
תלמידים במודיעין
ארכיון
(צילום: שמוליק דודפור)
שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה היום (ראשון) לאפשר להורי ילדי הגנים ותלמידי כיתות א' להיכנס לכיתות בימי ההסתגלות למסגרות החדשות. לפי ההנחיה, בכל כיתה או בגן ישהו עד שישה הורים בקבוצה קבועה, תוך הקפדה על כללי הבטיחות והריחוק החברתי.
עוד נקבע כי ההורים יוכלו להישאר בחצר הגן או בית הספר. ממשרד הבריאות נמסר כי ההחלטה התקבלה "לאור הסיכון הנמוך לתחלואה במסגרות אלה, המסתמך על נתוני משרד הבריאות, נתונים מהעולם, והעובדה שמסכות ושמירת מרחק והיגיינה מספקות הגנה מצוינת נגד הדבקה".
במכתב ששלח למשרד החינוך המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, נכתב עוד כי "ההורים יוכלו להישאר, מעבר לכך, בחצר הגן/בית הספר, תוך הקפדה על שמירת כללי הבטיחות, בדומה לכללי הבטיחות בתוך המסגרת.
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
(צילום: שחר גולדשטיין)

"בנוסף, לגננת או למורה יהיה שיקול דעת לגבי ילדים עם קשיי הסתגלות, וסמכות להחליט במידה והדבר יידרש, על אופן ליווי הילדים על ידי הוריהם מעבר לאמור".
שר הבריאות אדלשטיין אמר כי "כהורה שבעבר ליווה ילדים עם כניסתם לגנים ולכיתה א', אני יודע עד כמה הרגע הזה חשוב לילדים ולהורים. לכן פעלתי על מנת שלא נפגע ברגע החשוב הזה שילווה את הילדים וההורים כל חייהם, ונעשה הכל כדי לאפשר פתיחת שנה טובה ונעימה לכולם.

"אני שמח שמצאנו פתרון שיאפשר שמירה על בטיחות הילדים, ההורים ואנשי הצוות, אך לא ימנע מההורים את הזכות להכיר את סביבת הלימוד של ילדיהם ואת הצוותים החינוכיים, ולא ימנע מהילדים את נוכחות ההורים, בשעה שהם זקוקים לה יותר מכל".
טל מיבלט בקמן, אמא לילד בן שנה וחצי מקריית גת, סיפרה בשבוע שעבר על החששות מהמתווה החדש. "אי אפשר להשאיר את הילדים כמו שקית בכניסה לגן וללכת", אמרה. "אני חושבת שחייבים לאפשר להורים להיכנס. לא יכול להיות שאנשים מבלים בקניונים צפופי אדם – ולהכניס הורים לגן אי אפשר".
ואילו כרמל חנני דגני, אמא לילד בן שנה ולילדה בת שלוש מתל אביב, אמרה: "אני פשוט פוחדת. יש עכשיו גל של מקרי התעללות במסגרות לגיל הרך, זה מטלטל את כולם ויוצר משבר אמון מאוד חמור בין ההורים לצוותים. בעבר ידעתי שאני מסתובבת בבוקר, רואה את האינטראקציה של הילד עם הגננת, ואני יכולה לעשות ביקורי פתע. עכשיו אפילו את זה אני לא יכולה".
אנשי מקצוע מגבים את חששות ההורים. הפסיכולוג יאיר סהר מהפסיכולוגיה הציבורית הסביר שכדי שיתאפשר לילדים עד גיל שלוש תהליך הסתגלות מיטבי, הם זקוקים לנוכחות הוריהם. "חשוב לזכור כי חוויה רגשית שלילית בתקופת ההסתגלות עלולה להשפיע מעבר לתקופה הראשונית, ועלולה להכתיב את חוויית הילד, ההורה והצוות במסגרת במהלך חודשים רבים", סיכם.