ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו רמזו היום (ב') כי ההקלות בערים חרדיות שעוברות מסטטוס אדום בוהק לכתום לא יהיו מיידיות. יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר (יהדות התורה) שוחח בצהריים עם נתניהו ואמר כי "תוכנית הרמזור מלווה בחקיקה שמחייבת כי ברגע שעיר יורדת מדירוג אדום - יוסרו ממנה ההגבלות". הוא אמר כי "צריך לכבד את הפרמטרים המקצועיים ולהורות על שחרור הערים הללו באופן מיידי, זה יעניק תמריץ לרשויות לעבוד נכון ויגביר את אמון הציבור".
1 צפייה בגלריה
ביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחמ"ל הקורונה בבית החולים רמב"ם שבחיפה
ביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחמ"ל הקורונה בבית החולים רמב"ם שבחיפה
נתניהו בחמ"ל הקורונה ברמב"ם
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
קודם לכן אמר נתניהו בתום סיור בבית החולים רמב"ם בחיפה כי "יש ערים אדומות שמראות כרגע, לפי הנתונים של הלילה, שהן מתחילות לצאת. אם אני לא טועה, שתי ערים אדומות מתוך חמש הערים, מתחילות לצאת. אבל אנחנו עדיין לא מוציאים אותן, זה תלוי בקיום ההנחיות.
"אני קורא לכל הציבור בערים האדומות, לציבור החרדי - קיימו את ההנחיות. אנחנו נאכוף, אבל לא פחות חשוב זה שאתם תאכפו על עצמכם. אם נעשה את זה, אז נצא מזה, ונצא בצורה טובה מהגל השני שמכה עכשיו בעוצמה בכל העולם. אנחנו יכולים לצאת טוב יותר מיתר מדינות העולם כפי שקרה בגל הראשון, אם נעשה את זה יחד".
נתניהו סייר בחמ"ל הקורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ומנהל בית החולים ד"ר מיכאל הלברטל.


הפרויקטור פרופ' רוני גמזו אמר בהקשר זה בוועדת העבודה והרווחה: "לפני שבוע אמרתי שאני רואה את ההתקדמות של היישובים החרדיים. לאט לאט יצאו מאדום לכתום ואני רואה את זה קורה. לא יודע מה יהיה בהמשך אבל ראיתי את השינוי החיובי במגמות שם".
הוא הוסיף: "אבל הכתום והצהוב ואפילו הירוק לא אומר שצריך להפסיק את העבודה כי הם דורשים הרבה עבודה בתוך העיר. כבר היום יש שינויים באותן ערים אדומות וחלקן יצאו.
"היום", המשיך גמזו, "אנחנו בדיונים על ערים כמו רכסים - שיצאה מההגדרות. היום נדבר עם ועדת השרים להגבלה על זה ויש ערים נוספות שמתחילות לצאת מתוך הצבע האדום". הוא ציין כי מודיעין עילית נמצאת "על הגבול".