המשטרה החרימה רכב מסוג פורשה פנרמה מבעליו, תושב חולון שלא חידש את רישיון הנהיגה שלו משנת 1986 ונוהג למרות פסילה. לחובתו עשרות הרשעות קודמות בעבירות תעבורה. הוא נעצר בעקבות פוסט שפורסם עם תמונתו בפייסבוק - והמשטרה ניטרה.
1 צפייה בגלריה
הרכב שהמשטרה החרימה מבעליו
הרכב שהמשטרה החרימה מבעליו
בשווי 300 אלף שקל. רכב הפורשה שהוחרם
(צילום: דוברות המשטרה )
הנאשם אמור היה להיות במעצר בית בעקבות כתב האישום האחרון שהוגש נגדו, אולם חוקרי היחידה המרכזית באגף התנועה הבחינו בפוסט ברשת ששיבח את הנאשם על התנהגותו בתאונה שהיה מעורב בה עם רכב הפורשה - ועצרו אותו.
הנאשם, בן 50, הוציא רישיון נהיגה ב-1986 אולם לא חידש אותו מאז 1989. הוא צבר עד כה 54 הרשעות בעבירות תנועה שונות, וכן עשרות עבירות סמים, התחזות לאחר ועוד. הוא נפסל ב-2010 מלהחזיק רישיון נהיגה. בתביעה המשטרתית אומרים כי הנהג אינו מכבד את החלטות בתי המשפט, וממשיך לנהוג כאילו לא קרה דבר.
ההסתבכות האחרונה הייתה בסוף 2019. הנהג נעצר על ידי שוטרי תנועה באזור צומת מחניים, לאחר שחתך נתיבים בחדות וללא איתות. הוא התבקש להציג את ניירותיו, ומהאישום שהוגש נגדו עולה כי הגיש תעודת זהות ורישיון נהיגה מזויפים.
בחודש דצמבר האחרון הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של התחזות, שימוש במסמך מזויף, נהיגה ברישיון שפקע, נהיגה בפסילה ועוד. הוא נשלח למעצר בית עד לסיום ההליכים המשפטיים.
אלא שבסוף החודש שעבר, פרסם אדם פוסט בעמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים", ובו חלק שבחים לבעל רכב מסוג פורשה, שחברו פגע בו ביציאה מתחנת דלק. הוא תיאר כיצד בעל הרכב יצא ובמקום לצעוק על הפגיעה, החליף מספרי טלפון עם חברו, ובהמשך סירב לקבל כסף על התיקון. צילום של הרכב ובעליו פורסם אף הוא.
חוקרי היחידה המרכזית של אגף התנועה במשטרה, שמנטרים בין השאר את הרשתות החברתיות, הבחינו בהמשך בפוסט וזיהו כי מדובר בעבריין התנועה הסדרתי. הוא נעצר בחשד שהפר את תנאי השחרור, והבוקר הובא בפני שופט בבית המשפט השלום בנצרת, שקבע כי יישאר במעצר עד להחלטה אחרת. דיון נוסף בעניינו יתקיים ביום חמישי. בנוסף, הוחרמה מכונית הפורשה, ששוויה מאות אלפי שקלים, והמשטרה תבקש מבית המשפט לחלט אותה.