3 צפייה בגלריה
 עוד הגבלות יבוטלו בשבוע הבא
 עוד הגבלות יבוטלו בשבוע הבא
עוד הגבלות יבוטלו בשבוע הבא
(צילום: AFP)
שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום כי מיום שלישי בשבוע הבא יוסרו רוב הגבלות הקורונה בתוך שטח ישראל. אדלשטיין הודיע כי לא יבקש להאריך את המגבלות שיפקעו ב-1 ביוני, וכי המשמעות היא שהחל מאותו יום יבוטל הצורך בתו ירוק ויבוטלו מגבלות התו הסגול.
במשרד הבריאות מסרו כי חובת עטיית המסכה בחללים סגורים תישאר בעינה לפי שעה, וכי בשבועיים הקרובים אנשי המקצוע יקיימו דיונים בנוגע להגבלה הזו. עוד הודגש כי המגבלות על הכניסה והיציאה לישראל יוותרו, ובמידת הצורך אף יוחמרו. החלטת השר אדלשטיין נעשתה לאחר התייעצות עם בכירי משרד הבריאות.
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
שר הבריאות אדלשטיין
(צילום: גיל יוחנן )
השר אדלשטיין מסר: "ישראל חוזרת לשגרה, לפני פחות מחצי שנה התחלנו את מבצע החיסונים. בזכות העבודה המצוינת של אנשי מערכת הבריאות - קופות החולים, בתי החולים, מד"א, מגן ישראל ועובדי משרד הבריאות - ובזכות ההתגייסות המדהימה של אזרחי ישראל, ביצענו את מבצע החיסונים הטוב בעולם. מזה זמן רב אנחנו קוצרים את פירות החיסונים עם תחלואה נמוכה".

אדלשטיין ציין עוד כי "לצד זה, משרד הבריאות גיבש לאורך הדרך מתווים לפתיחה מדורגת וזהירה של המשק, שאפשרו שמירה על נתוני תחלואה נמוכים לאורך זמן. כעת לשמחתי ניתן מבחינה בריאותית לבטל את הצורך בתו ירוק ואת מגבלות התו הסגול. המשק ואזרחי ישראל יקבלו אוויר נוסף לנשימה".
בד בבד הזהיר אדלשטיין כי "החזרה לשגרה היא עם כוכבית". לדבריו, "משרד הבריאות פועל להמשיך את המצב הירוק בשטחי מדינת ישראל וימשיך לעקוב בצורה רחבה יותר כדי למנוע התפרצות. כמובן שאם תהיה התפרצות נאלץ לחזור אחורה. אני קורא לאזרחי ישראל לא לצאת למדינות עם תחלואה גבוהה ולעקוב אחרי אזהרות המסע של משרד הבריאות".

59 חולים במצב קשה

בהודעתו על הסרת ההגבלות, סיפק אדלשטיין כמה נתונים על אודות דעיכת המגפה בישראל. כך למשל, בשיא התחלואה היו יותר מ-10,000 נדבקים ביום אחד בישראל ונכון לאתמול 12 בלבד. הממוצע השבועי עמד על יותר מ-8,600 חולים ונכון לאתמול על 27 בלבד. מספר החולים קשה היה בשיא 1,228 ואתמול עמד על 59. בנוסף, מספר החולים הפעילים בשיא המגפה הגיע לכ-88 אלף, וכיום הוא עומד על 510.
3 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
מחלקת הקורונה בבית חולים רמב"ם בחיפה
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה. אף איש צוות רפואי לא נמצא בבידוד
( צילום: דוברות רמב"ם)
בהתייחס לתפוסת מחלקות הקורונה בבתי החולים - ב-22 בתי חולים בישראל אין ולו חולה קורונה אחד, בחמישה בתי חולים יש תפוסה של 1% בודד, בבית החולים הלל יפה בחדרה יש 3% תפוסה של חולי קורונה ובבית החולים רמב"ם בחיפה 4% תפוסה. בית החולים "העמוס" ביותר הוא הסקוטי בנצרת עם 9% תפוסה. כמו כן, בכל רחבי הארץ אין אף איש צוות רפואי בבידוד.
ומה לגבי החיסונים? לפי משרד הבריאות, 5,440,000 ישראלים קיבלו לפחות מנת חיסון אחת נגד הקורונה, בעוד מספרם של אלה שקיבלו את שתי המנות עומד על 5,113,000. נתון נוסף: בקרב בני 50 ויותר, ישנם כ-92% מחוסנים או מחלימים.