רגע לפני תום כהונת ממשלת נתניהו-גנץ, מפלה לשר לביטחון הפנים: בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא היום (ג') צו ארעי שמקפיא את מינויו של ערן נהון, יועצו לשעבר של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, לתפקיד היועץ המשפטי של שירות בתי הסוהר.
בכך נענה בית המשפט לעתירות של התנועה לאיכות השלטון והתנועה לטוהר המידות, שהגישו בנפרד עתירה מנהלית נגד המינוי של נהון בטענה שמדובר ב"מינוי פוליטי שנעשה כמחטף בהול רגע לפני סיום תפקידו של השר הממונה אוחנה".
1 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
השר אוחנה
(צילום: הדר יואביאן)
השופט אברהם רובין ציין בהחלטתו: "סבורני כי על רקע הנטען בעתירה לגבי נסיבות המינוי, ועל רקע הפסיקה הנוגעת לסמכויותיה של ממשלת מעבר, לא ניתן לקבוע כי מדובר בעתירה חסרת סיכוי.
"אשר למאזן הנוחות - במקרים דומים נתן בית המשפט העליון צווים ארעיים שתכליתם הייתה להקפיא את המצב הקיים עד לבירור הטענות. בהקשר זה אף נתתי דעתי לכך שלפי שעה ממלא סגן היועצת המשפטית הקודמת של שירות בתי הסוהר את תפקידה".

"שיקולים פוליטיים זרים"

התנועה לאיכות השלטון ציינה בעתירה שהוגשה נגד השר אוחנה, נציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי, המשרד לביטחון הפנים והיועץ המשפטי לממשלה, כי נהון חסר את הניסיון המקצועי הנדרש לתפקיד.
כמו כן צוין בעתירה כי מדובר ב"מינוי פוליטי מובהק ואסור, שנעשה מתוך שיקולים פוליטיים זרים אשר אינם ממין העניין. זה מחטף בהול על ידי שר זמני בממשלת מעבר זמנית שעומדת לסיים את תפקידה בעוד מספר ימים".
תת-גונדר יוכי גנסין, ששימשה כיועצת המשפטית הקודמת של שירות בתי הסוהר, סיימה את תפקידה ב-23 במאי השנה. סגנה זה חמש שנים, גונדר-משנה בני פולצ'ק, ממלא את מקומה עד אשר ימונה יועץ משפטי קבוע.
בעקבות החלטת בית המשפט, נמסר מהתנועה לאיכות השלטון: "מנענו ניסיון מחטף למינוי פוליטי. נמשיך להילחם נגד התופעה הבעייתית של חלוקת ג'ובים ומינויי מקורבים, תחת כל ממשלה שתקום בישראל".