טייס צרפתי הגיש תלונה לבית המשפט אחרי שעבר "זובור" בחיל האוויר: במשך דקות ארוכות הוא היה קשור למטרה במטווח, בפנים מכוסות, כשמעליו מטוסי קרב פתחו באש.
הטייס, כבן 30, הוצב בבסיס חיל אוויר באי הצרפתי קורסיקה במרץ 2019. מעט אחרי שהצטרף לבסיס חיילים חטפו אותו, קשרו אותו ושמו שק על ראשו. הם לקחו את הטייס למטווח וקשרו אותו למטרה. במשך 20 דקות הוא שמע מטוסי קרב מפציצים ויורים בקרבתו.
2 צפייה בגלריה
מטוסי קרב של הצבא הצרפתי
מטוסי קרב של הצבא הצרפתי
מטוסי קרב של הצבא הצרפתי
(צילום: רויטרס)
הטייס הגיש תלונה נגד המתעללים בבית המשפט בעיר מארסיי. עורך הדין של הטייס, פרדריק ברנה, העביר לתובעים תיעוד של הקורבן ברגעי ההתעללות - שבו ניתן לראות בבירור את הנאשמים. המתעללים עשויים לעמוד לדין על אלימות חמורה וסיכון חיי אדם.
הפרשה נחשפה כמה חודשים אחרי ששלושה חיילים צרפתים הורשעו בהריגה, בעקבות טקס "זובור" אכזרי באקדמיה הצבאית היוקרתית ביותר במדינה. החיילים הורשעו בהריגת חניך שטבע למוות באקדמיית סן-סיר ב-2012. הקורבן, בן 24 במותו, נדרש לשחות בביצה באמצע הלילה כשעליו ציוד כבד, לצלילי "דהרת הוולקירות" של ריכרד וגנר.
דובר חיל האוויר הצרפתי אמר ל-AFP שחקירת האירוע בבסיס באי קורסיקה נפתחה ברגע שלחיל האוויר נודע על התקרית, שהייתה במאי 2019. הדובר אמר שהתוקפים נענשו בצורה קשה. הוא לא ציין את העונשים או את דרגותיהם של התוקפים. "חיל האוויר מגנה כל פעילות שגורמת לנזק נפשי או גופני לאנשי הצוות שלו", הדגיש הדובר.
התעללות בחיילים חדשים היא תופעה נפוצה בעולם, והמעשיים האכזריים מובילים לעיתים לבעיות נפשיות, להתאבדויות ואפילו לרצח: בינואר חייל רוסי נשפט ל-24 שנות מאסר אחרי שירה למוות בשמונה חיילים ששירתו איתו. הוא אמר שהם הפכו את חייו ל"גיהנום".