המשטרה הודיעה היום (שני) על סיום החקירה נגד הנערים החשודים בתקיפת שני צעירים מהקהילה הגאה בשבוע שעבר בנמל יפו. נגד החשודים, בני 16 ו-17 מלוד, הוגשה אתמול הצהרת תובע לקראת כתב אישום - והם צפויים להיות מואשמים בסעיף של תקיפה ממניעים גזעניים על רקע נטייתם המינית של הקורבנות.
2 צפייה בגלריה
שם הסרט: תיעוד התקיפה בנמל יפו
שם הסרט: תיעוד התקיפה בנמל יפו
תיעוד התקיפה בנמל יפו
2 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה בנמל יפו
תיעוד התקיפה בנמל יפו
איציק אבינרי מול התוקפים בנמל
לפי המשטרה, אחד החשודים נתפס בטייבה "לאחר מבצע חקירתי מורכב". במשטרה ייחסו לשניים בחקירה עבירות של תקיפה חמורה ועבירות ממניעים גזעניים.
מהחקירה עלה כי בזמן שהקורבנות, צעירים מתל אביב, המתינו בתור לעלות על שיט בספינה בנמל יפו, החלו החשודים לגדף אותם ולירוק עליהם. ככל הנראה, התקיפה אירעה לאחר שהחשודים הבחינו בצעירים מתנשקים והבינו כי הם משתייכים לקהילה הגאה. בהמשך הלילה, לאחר השיט, החשודים אף הכו את הצעירים וגרמו לפציעתם. איציק אבינרי, בעלי הספינה, הרחיק את הקורבנות מהמקום.

החשודים נחקרו במחלק הנוער של תחנת משטרת יפו, ומעצרם הוארך מעת לעת בבית המשפט. אתמול, עם מיצוי פעולות החקירה, המשטרה הגישה לבית המשפט השלום לנוער הצהרת תובע שניתנה על-ידי פרקליטות תל אביב נגד החשודים במעשה. מעצרם של החשודים הוארך עד למחר בשעה 18:00.
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לבצע חקירותיה באופן מעמיק, ותגיע עד מבצעי העבירות איתם תמצה את הדין עד תום כמו במקרה זה".
איציק אבינרי, בעלי ספינת "סבבה 5", סיפר בשבוע שעבר ל-ynet: "במוצאי שבת הגיעו קבוצות של מוסלמים שחוגגים את החג. כשהספינה חזרה ראיתי שאחד מהקבוצה שעולה יורק על מישהו שירד מהספינה. הגעתי אליו, השארתי אותו בצד, ואמרתי לו 'אתה לא עולה לספינה. קח את הכרטיס ותקבל את הכסף. התחיל ויכוח קולני וכוחני, ואחרי שהתחננו נתתי להם לעלות.
"ב-1:00 בלילה ראיתי בלגן ומכות ומישהו שרוע על הרצפה. הגעתי וראיתי את החבר'ה שירקו מרביצים לאלה שירדו מהספינה ב-21:00. תפסתי אותם ולקחתי אותם מכל הבלגן. היו בחוץ 500 איש ואף אחד לא נקף אצבע. הכנסתי אותם למתחם הפרטי שלי כדי שישטפו פנים. אחד התוקפים קפץ מעל הגדר, ונטרלתי אותו כדי שלא יכה אף אחד ואז אחר הגיע מהצד השני. כשהבנתי שאני לא יכול להתמודד איתם זרקתי אחד מהם למים, כדי להשהות אותו, ואז הצלחתי להפריד בין השני מהתוקף".