ממשלת בנט-לפיד תושבע ביום ראשון הקרוב. כך הודיע הבוקר (יום ג') יו"ר הכנסת יריב לוין, לאחר שאמש מסר לכנסת כי עלה בידו של יאיר לפיד להרכיב ממשלה. במועד זה תיערך גם ההצבעה לבחירת יו"ר הכנסת ה-24. הוועדה המסדרת בכנסת תאשר את קיום הישיבה המיוחדת ואת סדרי הדיון.
"זה קורה", מסר לפיד לאחר הודעת לוין. "מודה ליו"ר הכנסת, יריב לוין, על קביעת מועד ההשבעה ביום ראשון. ח"כ קארין אלהרר תכנס את הוועדה המסדרת לקביעת סדר היום. ההסכמים הקואליציוניים יונחו על פי חוק. ממשלת האחדות יוצאת לדרך לטובת אזרחי מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
ראשי המפלגות, השבוע. ההסכמים הקואליציוניים הסופיים יוגשו 24 שעות לפני ההשבעה
(צילום: רענן כהן)
ההסכמים הקואליציוניים שגובשו בין יש עתיד לימינה ובין מפלגתו של יאיר לפיד לשאר המפלגות בקואליציה צפויים לעבור עוד שינויים ותיקונים בימים הקרובים. ההסכמים הקואליציוניים החתומים והסופיים יוגשו עד ליום שישי הקרוב. עיקרי ההסכמים כוללים חתימה אחת בין ימינה של ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט ליש עתיד של ראש הממשלה החליפי המיועד לפיד, ובמקביל חתימה בין שש המפלגות האחרות בקואליציה למפלגת יש עתיד. ימינה, למעשה, חתומה רק על הסכם קואליציוני אחד – מול לפיד ויש עתיד.
ההסכם הקואליציוני בין ימינה ויש עתיד יהווה "הסכם גג" שיחייב את כלל סיעות הקואליציה ויצורף כנספח לכל ההסכמים. מהעבר השני, ההסכמים שנחתמו בין יש עתיד למפלגות השונות מחייבים את המפלגות החותמות. ההסכם בין בנט ללפיד קובע שבמליאת הממשלה ובוועדות השרים יידונו נושאים שהעלאתם תיקבע בהסכמה על ידי ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, ולשניהם תעמוד זכות וטו הדדית. כוח ההצבעה במליאת הממשלה ובוועדות השרים יהיה שווה בין שני הגושים, ולכל ראש ממשלה תהיה אחריות מיניסטריאלית לשרי הגוש שלו.

2 צפייה בגלריה
ניר אורבך ביציאה מישיבת סיעת ימינה
ניר אורבך ביציאה מישיבת סיעת ימינה
ממשיך להתלבט. אורבך
(צילום: יאיר שגיא)
אמש נחשפו גם קווי היסוד של ממשלת בנט-לפיד. בראשית מסמך קווי היסוד, שכולל 30 סעיפים, נכתב כי הממשלה תתמקד בשיפור רווחת אזרחי ישראל, באיחוי השסעים בין רכיבי החברה הישראלית ובהובלת תוכניות שתכליתן להוציא את מדינת ישראל מהמשבר הכלכלי. בפסקת הפתיחה נכתב גם שהממשלה, שבין חברותיה נמנית גם מפלגת רע"מ הערבית, תחזק את יסודותיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות.
נכון לאמש, ממשיך ח"כ ניר אורבך מימינה להמתין עם פרסום החלטתו בכל הנוגע להשבעת הממשלה בכנסת. אף שלפי ההערכות הוא צפוי להודיע על תמיכה בהקמת הממשלה בראשות בנט, הוא ממשיך לדחות את פרסום ההחלטה באופן פומבי. בנט עצמו מייעד לאורבך תפקיד בכיר בממשלה בהנחה שיתמוך בהקמתה. מאות הפגינו אמש מול ביתו ובמקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממזכירות הליכוד שלושה שריונים ברשימת המפלגה במטרה לשדר לעריקים פוטנציאליים שיוכלו להשתבץ ברשימה. הצעד נחשב לניסיון של נתניהו למנוע את הקמת ממשלת השינוי ברגע האחרון.