ערב יום הזיכרון, בכרמיאל עובדים כבר על ציון היום בשנה הבאה. בית יד לבנים בעיר החל היום (ג') בפרויקט הנצחה לנופלי היישוב שיימשך כשנה ויהיה מוכן לקראת יום הזיכרון הבא. מדובר בהפקת 74 סרטוני אנימציה, שבהם יונצחו 74 חללי כרמיאל.
אחד מהוגי הפרויקט הוא חבר מועצת העיר, גיא דוד מרציאנו, שסיפר כי הרעיון החל להתגלגל בשנה שעברה כאשר בני המשפחות לא היו יכולים להתכנס בבית יד לבנים או אפילו לפקוד את קברי יקיריהם בשל הסגר והקורונה. לדבריו, מדובר בפרויקט הנצחה שיעלה את זכרם של בני העיר באופן שווה, גם כאלה שבידי בני המשפחה אין סרטונים המנציחים את חייהם וגם כאלה שבני משפחתם כבר אינם בין החיים. מרציאנו ואנשי יד לבנים מנסים לגייס כחצי מיליון שקל לקיום הפרויקט.
2 צפייה בגלריה
מתוך הסרטון
מתוך הסרטון
מתוך סרטון ההנצחה של ניר ואביחי נחום
"ביום הזיכרון הזה יש לכולנו הזדמנות לסייע למשפחות השכולות להנציח את הנופלים והנופלות בצורה מיוחדת ומרגשת", אמר מרציאנו, "אלפי בני נוער וילדי העיר יוכלו ללמוד על סיפור החיים, התחביבים, השירות הצבאי והמשפחה של החללים, בסרטון אנימציה של דקה וחצי. אני מזמין אתכם לתרום ולהיות חלק מפרויקט משמעותי וחשוב".
איציק כהן, יו"ר יד לבנים סניף כרמיאל, אמר כי הסרטונים יחוברו בסופו של דבר לסרט ארוך שיוקרן במחזוריות בבית יד לבנים בעיר: "הפרויקט שאותו אנו מבקשים לבצע הוא להנציח את זכר הנופלים בדרך ייחודית באמצעות סרטוני אנימציה המביאים את סיפור החללים מזווית ראיה של המשפחה. אחת המטרות החשובות של הפרויקט היא הנצחת נופלים שאין להם כבר משפחה קרובה ואין מי שיזכיר אותם, וכך זכרם יישמר לאורך השנים והעשורים הבאים".