תושבי ביתר עילית שלחו הבוקר (שלישי) את ילדיהם לגנים ולבתי הספר למרות שהעיר הוכרזה כ"רשות אדומה" עם נתוני תחלואה חריגים שלא מאפשרים את פתיחת מוסדות החינוך. בעירייה מכחישים את הדבר, ואמרו כי הם לא מבינים כיצד הפכה העיר לרשות אדומה "בן לילה", כלשונם.
צילמתם (לרוחב) את הילדים בדרך ללימודים? מוזמנים לשלוח למערכת ynet
4 צפייה בגלריה
פתיחת שנת הלימודים בביתר עילית
פתיחת שנת הלימודים בביתר עילית
תלמידות בביתר עילית, היום


בשיחה עם נציגה במחלקת החינוך נאמר כי ההחלטה לשלוח את הילדים למסגרות נתונה להורים - והסבירה כי המוסדות שנפתחו הם פרטיים. עם זאת, תושבים בעיר החרדית ששוחחו עם נציגי מועצת העיר קיבלו תשובה מפורשת שהלימודים מתקיימים כסדרם. "שלחתי את שתי בנותיי הבוקר כרגיל", אמר אחד התושבים. "כך עשו כולם, הלימודים כאן מתקיימים רגיל מבחינתנו".
4 צפייה בגלריה
תלמוד תורה- תורת חיים, ביתר עילית
תלמוד תורה- תורת חיים, ביתר עילית
תלמוד תורה בביתר עילית
תושבת נוספת, גננת במקצועה שעובדת בבית שמש, אמרה כי "שלחתי את בתי לבית הספר ואת הקטנה לגן, אף אחד לא אמר לנו על ביטול הלימודים".
בעירייה התעקשו כי "אין לימודים על פי הנחיית הרשויות. במקביל אנו פועלים כדי לברר איך הפכה ביתר עילית בן לילה לעיר אדומה למרות שהנתונים מראים בבירור כי אינה אדומה בהגדרה". גורמים במועצת העיר זועמים על ההחלטה להציב את העיר ברשימת הערים האדומות וטוענים לאפליה.
ראש העיר מאיר רובינשטיין שיגר מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין בדרישה להבין מדוע עירו נכללת ברשימת הרשויות האדומות. "נכון להיום יש בביתר עילית 187 חולים, וכמחציתם נמצאים במלונית כאשר ישנן ערים רבות עם כמות חולים גדולה מזו שלא הוכנסו להגדרות 'עיר אדומה'", כתב.
4 צפייה בגלריה
בקשה דחופה לבירור טעות בהגדרת ביתר עילית כעיר אדומה
בקשה דחופה לבירור טעות בהגדרת ביתר עילית כעיר אדומה
המכתב שנשלח לשר הבריאות
"נכון להיום בביתר עילית יש 30 חולים על כל 10,000 תושבים. בבדיקה פשוטה ניתן לראות כי ערים שבהן יש 40 חולים על כל עשרת אלפים לא הוגדרו כך. אשמח להבין את החישובים הנעשים במשרד הבריאות אך חוסר השוויון בין הערים והעובדה שביתר עילית נכנסה לרשימת הערים האדומות ללא שום הצדקה מחייב תיקון מיידי".
בחודש שעבר מחו התושבים על ההחלטה להטיל סגר על ביתר עילית, וראש העיר מאיר רובינשטיין תקף את אנשי משרד הבריאות והאשים אותם בהחלטות שלא מתבססות על נתונים. אחרי שורת הפגנות בעיר הוחלט להסיר את הסגר.
שר הבריאות יולי אדלשטיין הסביר הבוקר את ההחלטה למנוע את פתיחת שנת הלימודים ביישובים האדומים, ואמר כי "הרבה שרים שאלו למה דווקא בשעות האחרונות הוחלט על כך – ועניתי הכי אמיתי: הנחיתי את המשרד ואת גמזו להגיש לי רשימה במוצ"ש של יישובים אדומים. הרשימה שונתה בערך בשליש מהרשימה שהוגשה אתמול. זה דינמי". את הדברים אמר השר בביקור בבית הספר "אורות עציון" לבנים באפרת.