השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס הבוקר (יום ב') בריאיון לאולפן ynet לפרסום ההקלטות שבהן ביקש ממפקד מחוז ירושלים דורון ידיד להזיז את מוקד המחאה מול מעון ראש הממשלה. "ביקשנו שיקול דעת משטרתי. גם מנכ"ל משרד הבריאות אומר את זה – מדובר במדגרות קורונה. אלפים צפופים בשטח פתוח", אמר השר. הוא גם הזהיר מפני פגיעה בראש הממשלה בנימין נתניהו: "אלמלא היחידה לאבטחת אישים - מישהו היה עושה מעשה".
5 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
השר אמיר אוחנה באולפן ynet
(צילום: AP, משי בן עמי)
השר התייחס גם לקרע בקואליציה ואמר כי "אנחנו לא מתנהלים כפי שהממשלה צריכה להתנהל. זה לא נראה טוב. אנחנו נצטרך שני הצדדים להתכנס יחד ולעבוד כשותפים. אני מקווה שלא נגיע לבחירות ונעשה הכל כדי לא להגיע לשם".
אוחנה אמר כי הוא מוטרד מ"ההסתה לרצח ראש הממשלה", כלשונו. "יש קריאות מפורשות לרצח ראש הממשלה, הן בשיא כל הזמנים", הוא אמר. "התרעתי גם בפני שב"כ וגם בפני היועמ"ש שצריך לטפל בכך. קיבלנו איומים מפורשים. מישהו אמר 'שיקום מישהו ויהיה כבר יגאל עמיר', 'סופך יהיה כמו לואי ה-16' שראשו נערף".
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"זה לא נראה טוב". נתניהו וגנץ
(צילום: רויטרס)

הוא אמר כי הוא מודאג גם מהתסיסה והשנאה בציבור. "זה יכול להגיע לאלימות. אני קורא לכל הצדדים – ימין, שמאל, בעד ראש הממשלה ונגדו – להוריד את הלהבות", אמר אוחנה. "אנחנו צריכים להילחם כדי לשטח את העקומה ולהתאחד. יש לנו יריבים פוליטיים אבל אנחנו בני עם אחד. אני חושב שראש הממשלה פועל באופן ממלכתי".
עוד אמר כי חיי התושבים שמתגוררים בקרבת מעון ראש הממשלה הפכו לגיהינום, כלשונו. "פנו אליי תושבים בעשרות וואטסאפים. יום יום מאות או אלפי אנשים צועקים, מפעילים זמבורות. חופש ההפגנה הוא מאבני היסוד של מדינה דמוקרטית וכך גם חופש המחאה. אבל הם אינם הזכות למנוע מהיולדת להגיע לבית היולדות, מכבאית לכבות שריפה ומניידת משטרה לטפל באירוע אלימות".
5 צפייה בגלריה
מפגין נפגע בפניו מהתזת מים של מכת"זית
מפגין נפגע בפניו מהתזת מים של מכת"זית
האמצעי הכי פחות פוגעני. מפגין שנפגע ממכת"זית
(צילום: יובל יאירי)
הוא הוסיף כי "תושבי המעון עצמו - ראש הממשלה ואף אחד אחר - לא פנה אליי לגבי ההפגנות ולא שוחח איתי. חוויתי את זה על בשרי. אני יודע מה חווים תושבי האזור".
- אומרים שאתה מפעיל לחץ פוליטי גם על השוטרים וגם על מפקד מחוז המשטרה שהוא המועמד למפכ"לות. "אני אף פעם לא הייתי שר שבא כדי לשבת ולא לעשות כלום, באתי כדי לשנות. אני השר האמון על ביטחון הפנים, בין היתר גם על המשטרה, ואני בהחלט מתכוון שתהיה לי אמרה בעניין. הנגיף לא מבדיל בין ימין לשמאל, יהודים וערבים ולא בין מוחים לבין מתפללים במניין או מופע תרבות. אם מאפשרים את ההפגנות, מאה אחוז, אבל עם מסכה".
5 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
"אם שערה משיערות ראשו תיפול זה יהיה אסון". מנדלבליט
(צילום: אמיל סלמן)
- אולי השימוש במכת"זיות זו טעות? "נעשה שימוש במכת"זיות בכל אירוע של הפרת סדר המוני שצריך לפנות אנשים. זה האמצעי הכי פחות פוגעני כלפי כל האוכלוסיות. הדרך היחידה לפנות את האנשים שחוסמים את הצירים זה עם אלות, סוסים פרשים ועצמות שבורות. לשם אנו רוצים להגיע? אני חושב שלא".
- אתה חושש לשלומו של היועמ"ש? אנחנו רואים הסתה גם לכיוון הזה. "אני קורא כאן עכשיו – לא לאלימות מכל הצדדים וכל הגורמים. אין שום לגיטימציה להסתה ולאלימות ולא לקריאות לאלימות. אמירותיו של ראש הממשלה נגד היועמ"ש אינן הסתה לאלימות – בעיניי הוא מתנהל באופן מאוד נגוע בניגוד עניינים. הוא מושקע כל כולו בהרשעת ראש הממשלה ולא בחיפוש הצדק והאמת. הוא בניגוד עניינים אינהרנטי. אבל זה יהיה אסון אם שערה משיערות ראשו תיפול".
5 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך כתבים על מצב הדבקה בנגיף הקורונה בישראל
"הצפיפות והיעדר המסכות - סכנה". פרופ' חזי לוי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- הצבעת בעד החוק שמתנגד לטיפולי המרה, ואחר כך מבטיחים לליצמן ודרעי שזה לא יקודם. איך אתה יושב בקואליציה? "המציאות מורכבת ואנחנו לא מקבלים את מבוקשנו כל הזמן. עשיתי לעצמי כלל בחיים הציבוריים שלי – בעניינים להט"ביים אני לעולם לא אצביע נגד, ועמדתי בזה – גם כחבר כנסת וגם כשר. אני חבר הכנסת מהקואליציה שהצביע הכי הרבה פעמים עם האופוזיציה בעניינים להט"ביים. כך נהגתי וכך אמשיך לנהוג, ואם אצטרך לשלם מחירים – אשלם. זה הקו האדום שלי".
הבוקר התברר כי אוחנה פנה גם למשרד הבריאות בניסיון לבלום את המחאה, כפי שנחשף בהקלטה נוספת שלו ב"כאן" רשת ב'. "דיברתי עם מנכ"ל הבריאות. אמרתי לו תציף את זה, תעבירו את זה אנחנו לא יכולים להמשיך את הדבר הזה. ופה אני מדבר על שני אלמנטים - בלימת הנגיף והסדר הציבורי והחיים של התושבים שאינם עוד. פשוט תחזירו את החיים לתושבים".
בשיחה עם ynet אישר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כי אכן השניים שוחחו בשבוע שעבר ובמועד נוסף לפני כן. "אכן אמרתי שההפגנות הללו הן מדגרה של קורונה אך בשום פנים ואופן לא הבעתי שום עמדה פוליטית בעניין", אמר פרופ' לוי. "הצפיפות והיעדר עטיית המסכות היא מסוכנת וזה היה המניע לדבריי. אין ולא הייתה שום כוונה או עמדה פוליטית מאחורי דבריי".
פעילים בולטים במחאה נגד ראש הממשלה הגיבו לפרסום אמש. רועי פלג, שישן במאהל המחאה ליד מעון ראש הממשלה, אמר: "אם מיקום ההפגנה לא מתאים לשר לביטחון ראש הממשלה אמיר אוחנה, נשמח להציע לו פתרון - הזזה של ראש הממשלה מכסאו וממעונו שבבלפור. אני מבטיח שגם ההפגנה תיעלם".
אמיר השכל, ממובילי המחאה שמעצרו לפני כמה שבועות הסעיר את הפעילים, הוסיף כי "במדינה מתוקנת ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה היו פועלים לפטר לאלתר את השר אוחנה מיד לאחר שנחשפה ההקלטה המלמדת שעל כיסא השר לביטחון פנים יושב אדם בלתי ראוי אשר משרת את אדוניו, ראש הממשלה הנאשם בפלילים".