כתב אישום נוסף בעקבות ההתפרעויות בשושן פורים בשכונת החומה השלישית הסמוכה למאה שערים בירושלים. בן 19 ובן 16 נאשמים שתקפו אמבולנס שפינה אישה הרה, יידו לעברו חפצים, תקפו עובד ציבור וחיבלו במזיד במתקנים של הרכבת הקלה.
כתב האישום הוגש היום (ד') לבית המשפט המחוזי בעיר על ידי עו"ד אייל לידני מפרקליטות מחוז ירושלים. נטען כי ב-28 בפברואר אחר הצהריים פינה אמבולנס מד"א אישה בהיריון מתקדם שלא חשה בטוב. בדרך לבית החולים הוא נקלע להתפרעויות של חוגגים בשכונת החומה השלישית. אף שנהג האמבולנס הפעיל את אורות החירום והסירנה, המתפרעים חסמו אותו, ובהם הנאשמים - נועם סולומון, תושב העיר בן 19 וקטין בן 16.
המתפרעים ריססו את השמשה הקדמית בספריי שלג וחסמו לנהג את שדה הראייה. בשלב מסוים הם החלו - יחד עם מתפרעים נוספים - לידות חפצים וקופסאות שימורים לעבר האמבולנס, חבטו בו ודפקו עליו.
1 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
המהומות בפורים
(צילום: דוברות איחוד הצלה )
עוד נטען כי המתפרעים קפצו על המדרגה שתחת הדלתות האחוריות תוך שהם מנענעים את האמבולנס וקוראים "ציונים תמותו". בהמשך פתחו את דלת האמבולנס, היכו את החובש והנהג באגרופים וגרמו נזק לאמבולנס. הפינוי הרפואי התעכב במשך כ-30 דקות עד להעברת האישה לאמבולנס חלופי.
בכתב האישום מצוין שכתוצאה ממעשיהם אחזה בהלה ביושבי האמבולנס, והחולה החלה לבכות תוך שמדדי לחץ הדם והדופק שלה עלו. נהג האמבולנס הצליח בסוף להימלט מהמתפרעים ונסע מהמקום.
סנגורו של סולומון, עו"ד דותן דניאלי, מסר בתגובה: "מדובר בבחור צעיר ונורמטיבי ששיתף פעולה בחקירה באופן מלא, וחלקו באירוע קטן. לאחר שנלמד את חומר הראיות נגיב ונטען בבית המשפט".
מעורך דינו של הקטין, ניק קאופמן, נמסר כי "מבלי להתייחס לנכונות הטענות נשוא התיק, אין זה מקובל להגיש כתב אישום נגד קטין בן 15 ללא עבר פלילי בגין מעשה שכזה. לא נגרם נזק לאיש ובקושי נגרם נזק לרכוש. לטעמי, הפרקליטות הפעילה שיקול דעת לקוי בעת שהגישה את כתב האישום המנופח הזה".